Jurnal de pandemie: Vânzările de mălai, făină, orez au crescut de cinci ori în săptămâna 9-15 martie faţă de aceeaşi perioadă din 2019

Autor: Cristina Roşca 31.03.2020

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut în perioada 9-15 martie cu 76% comparativ cu aceeaşi perioada din 2019 (săptămâna 11 de anul trecut, respectiv 11-17 martie), arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Mai exact, vânzările de alimente au crescut în valoare cu 75%, cele de produse de îngriire personală au un avans de 113%, pe când vânzările de produse pentru casă s-au dublat. 

“Jurnalul vânzărilor ne arată că explozia efectivă a cumpărăturilor s-a produs în săptămâna în care mai multe restricții au fost comunicate la nivel național, deodată cu suspendarea procesului de învățământ până pe 22 martie, cu posibilitate de prelungire. În același timp, stocurile din magazine s-au epuizat pentru anumite produse pe fondul unei cereri fără precedent”, spun analiştii Retail Zoom.

În această perioadă vânzările de şerveţele umede au crescut cu 767%, cele de mălai au un plus de peste 400%, la fel şi cele de alcool pur (418%), orez (426%) sau făină (441). La conservele din carne avansul a fost de 625%.

Pentru aceasta analiză au fost folosite date din reţelele Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image (inclusiv Shop&Go), Metro Cash&Carry, Penny Market, Profi, Xpress, în total peste 3.000 de magazine din comerțul modern internațional. Lipsesc magazinele Kaufland, Lidl, Auchan şi Selgros din rândul marilor reţele. În ceea ce priveşte produsele analizate, este vorba de 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală și a casei.