Cum a arătat coşul de cumpărături al românilor la jumătatea lui martie. Vânzările de alimente au crescut cu „doar 75%“, pe când cele de îngrijire personală şi a casei s-au dublat

Autor: Cristina Roşca 01.04.2020

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut puternic - în medie cu 75% - în săptămâna 9-15 martie 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 17 categorii de produse postând creşteri de peste 200%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Maximul a fost atins de vânzările de serveţele umede, care au un avans de aproape 800%.

Pentru acest raport au fost analizate 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală şi a casei şi s-au comparat vânzările din perioada 9-15 martie 2020, a 11-a săptămână din an, cu cele din săptămâna a 11-a din 2019 (11-17 martie). Din total, aproape o treime (29%) dintre categorii au creşteri de peste 100% ale vânzărilor. „Coşul de cumpărături în această perioadă a fost compus preponderent dintr-un mix de categorii de stocare ce au contribuit cel mai mult la creşterea generală. Creşterea pentru produsele alimentare a concurat, spre exemplu, cu perioada vânzărilor de Paşte din 2019“, spun analiştii de la RetailZoom.