Incertitudinea din industria auto continuă: unii amână producţia, alţii continuă, dar în ritm scăzut. Perioada de şomaj tehnic pentru cei peste 200.000 de angajaţi din industria auto s-ar putea extinde dincolo de data de 1, respectiv 5 aprilie

Autor: Bogdan Alecu 01.04.2020

Săptămâna aceasta Dacia şi Ford vor decide dacă săptămâna viitoare vor relua sau nu producţia de automobile la Mioveni şi Craiova, în timp ce Pirelli a anun­ţat că nu va porni din nou fabrica de anvelope din Slatina din cauza stării de ur­gen­ţă. De partea cealaltă, la Bosch şi Continental sunt divizii care continuă acti­vi­tatea. În cazul Dacia, o decizie în acest sens este aşteptată astăzi sau (1 aprilie – n.red.) sau cel târziu joi, în condiţiile în care pro­ducţia ar trebui reluată în data de 6 aprilie.

Miza reluării producţiei în auto este una ri­dicată pentru economia locală, în contextul în care o zi lucrătoare generează în industrie 124 mil. euro, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Ro­mânia (ACAROM), iar domeniul repre­zintă 14% din Produsul Intern Brut şi 27% din exporturi. Primul care a anunţat prelungirea perioadei de şomaj tehnic a fost Pirelli la începutul acestei săptămâni. Italienii amână reluarea producţiei la Slatina şi analizează în prezent care va fi momentul la care vor putea reîncepe activitatea. Iniţial, Pirelli a anunţat că va opri producţia între 23 şi 31 martie, urmând a o relua la 1 aprilie, însă acest lucru nu mai este valabil.