Criza coronavirus. BCR: Încurajăm clienţii să apeleze la soluţia amânării doar dacă au dificultăţi financiare. Amânarea înseamnă şi prelungirea creditului şi poate genera alte costuri asociate în viitor

Autor: Claudia Medrega 02.04.2020

♦ Până în prezent, BCR a primit peste 13.000 de solicitări de amânare a ratelor din partea clienţilor persoane fizice şi companii ♦ Marea majoritate a solicitărilor o reprezintă credite de consum cu rate lunare relativ scăzute, ceea ce face mai fezabilă amânarea la plată şi reluarea plăţilor ulterior ♦ Cererile de amânare a ratelor vin într-un procent semnificativ din domenii direct afectate a căror activitate a fost întreruptă brusc.

BCR, a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală după active, susţine că recomandă clienţilor care au credite să-şi amâne pla­ta ratelor doar dacă au difi­cul­tăţi financiare din cauza crizei coronavirus, pentru că odată cu prelungirea creditului pot să apară costuri suplimentare în viitor.

„Încurajăm clienţii să apeleze la soluţia amâ­nării plăţii ratelor doar dacă întâmpină, cu adevărat, dificultăţi financiare. Amâna­rea înseamnă şi prelungirea creditului, ceea ce ar putea genera şi alte costuri asociate în viitor. Amânarea la plată propusă de BCR clienţilor persoane fizice în prezent este de amânare la plată 3 luni cu extinderea perioadei de cre­ditare cu 3 luni şi eşalonarea sumelor datorate pe restul perioadei de creditare“, au transmis reprezentanţii BCR la solicitarea ZF.