ANALIZĂ. Goana după provizii s-a terminat. „Lucrurile au revenit la normal. A existat într-adevăr un vârf de vânzări, dar acum situaţia se echilibrează“

Autor: Cristina Roşca 02.04.2020

♦ În primele săptămâni din luna martie vânzările de bunuri de larg consum au crescut puternic, ajungând să se dubleze faţă de aceeaşi perioadă din 2019 ♦ Măsurile luate de autorităţi în contextul pandemiei de Covid-19 şi creşterea numărului de cazuri de îmbolnăviri i-au determinat pe români să cumpere cantităţi mai mari de bunuri alimentare sau de îngrijire, nu puţini acumulând stocuri.

Ultima săptămână din luna martie a adus o tem­perare a apetitului de cumpărături al românilor după câteva săptămâni în care s-au înre­gistrat vârfuri de vânzări în toate magazinele cu domi­nantă alimentară. Mai exact, după ce au acumulat stocuri pentru mai multe produse, consu­matorii locali şi-au redus numărul de vizite la magazine şi totodată numărul de produse din coş.

„Comenzile au scăzut mult în ultimele zile din martie. A existat într-adevăr un vârf de vânzări însă apoi lucrurile au revenit la normal sau chiar sub nivelul normal al acestei perioade“, spune Radu Timiş Jr, numit în octombrie 2019 CEO al grupului Cris-Tim fondat de părinţii săi Radu şi Cristina Timiş. Cris-Tim este pro­ducător de mezeluri, lactate, produse ready-meal şi vinuri, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale româneşti.