Laurenţiu Duică, Colliers: Românii au câştigat încredere în shopping-ul online în această perioadă. Este de aşteptat ca acest mod de a face cumpărături să devină o obişnuinţă pentru un segment important din populaţie în viitor

Autor: Cristina Bellu 02.04.2020

Laurenţiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency la Colliers International, consideră că românii au câştigat mai multă încredere în shopping-ul online odată cu declanşarea crizei coronavirusului, iar acest mod de a face cumpărături ar putea să devină o obişnuinţă pentru un segment important din populaţie în viitor.

”Prin urmare, infrastructura necesară magazinelor online ar trebui să crească şi implicit şi depozitele de care este nevoie pentru a livra produsele comandate online ar trebui să aibă de câştigat”, spune Laurenţiu Duică.

El apreciază că producătorii ar putea să se îndrepte către soluţii locale sau de proximitate pentru materii prime, pentru a nu mai depinde de importurile efectuate din ţări îndepărtate, inclusiv din China.

Per ansamblu, efectele pe piaţa de logistică din China sunt aşteptate să fie reflectate în valoarea chiriilor. Astfel, circa 43% dintre cele 700 de companii participante la un sondaj efectuat de compania de consultanţă imobiliară Colliers International în rândul proprietarilor, chiriaşilor şi investitorilor pe piaţa imobiliară din China, se aşteaptă ca chiriile să scadă pe fondul încetinirii operaţiunilor logistice, a consumului scăzut în zona de produse nealimentare, a proceselor de producţie întârziate şi a posibilelor scutiri de plată acordate chiriaşilor pe anumite perioade.