Afacerile jucătorilor din retailul alimentar, unul dintre segmentele cel mai puţin afectate de pandemie, îşi vor dubla ritmul de creştere şi se vor apropia de 125 mld. lei la finalul anului

Autor: Cristina Bellu 09.04.2020

Afacerile companiilor din retailul alimentar îşi vor dubla ritmul de creştere anul acesta şi se vor apropia de 125 mld. lei, marcând un maxim istoric, arată o analiză a KeysFin.

Estimarea vine în contextul în care ultimele săptămâni au consemnat vânzări record la anumite produse pe fondul panicii cumpărătorilor care s-au temut de dispariţia acestora şi au lăsat goale rafturile multor magazine.

Specialiştii KeysFin menţionează însă că retailul alimentar este o piaţă dictată de jucătorii mari,  iar magazinele mici rezistă în general doar când acoperă cererea în puncte în care cei mari nu ajung. Astfel, pentru ca micii  întreprinzători să poată trece cu bine peste această provocare este nevoie de susţinere atât din partea autorităţilor cât şi a consumatorilor.

“În perioada următoare, micii întreprinzători vor avea mai multe şanse de reuşită  dacă vor primi susţinere din partea autorităţilor şi dacă românii îşi vor schimba obiceiurile de consum, alegând să cumpere mai multe produse româneşti şi din mai multe formate de magazine, atât hypermaketuri sau alte formate ale retailului alimentar modern, cât şi magazine mici, ale unor comercianţi locali“, explică Roxana Popescu, managing director al KeysFin.