Industria auto, vitală pentru Europa, începe să iasă din starea de îngheţ

Autor: Catalina Apostoiu 13.04.2020

Cehia, Ungaria şi Germania sunt dependente în diferite gra­de de industria auto. Acum, companii majore din această in­dustrie îşi anunţă intenţia de a-şi redeschide fabricile ale că­ror operaţiuni au fost suspendate în efortul de combatere a pan­demiei.

Hyundai Motor a anunţat că intenţionează să-şi re­des­chi-dă fabrica din Cehia pe 14 aprilie după o închidere de trei săptă­mâni a producţiei ca parte a luptei împotriva coro­na­vi­ru­su­lui, relatează Reuters. Este pri­mul dintre cei trei mari con­s­­truc­tori auto din ţa­ra central- euro­pea­nă care-şi re­ia acti­vi­ta­tea.

Industria auto este vitală pentru eco­no­mia cehă, iar în­chi­derea acesteia de la mij­lo­cul lunii mar­tie a avut efec­te ne­gative pentru nu­me­roa­sele companii cu care are legătură.

Skoda Auto, cel mai mare exportator al ţării şi parte a VW, a anunţat că-şi prelungeşte închiderea până pe 27 apri­lie. TPCA, un joint venture între Toyota şi Peugeot este aştep­tat să-şi reia producţia către sfârşitul săptămânii aces­te­ia.

Audi a anunţat la rândul său că-şi va relua producţia de mo­toare de la fabrica din Ungaria, potrivit Automotive News Europe. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că se aş­teaptă ca fabrica din Gyor să devină din nou operaţională după sărbătorile de Paşte.

Fabrica a produs 1,97 milioane de mo­toare anul trecut pentru Audi şi alte branduri din grupul VW.

Producătorul Mercedes-Benz Daimler a anunţat de asemenea că intenţionează să relanseze activitatea fabricilor din Germania începând cu 20 aprilie după o întrerupere a acesteia timp de mai multe săptămânip e fondul pandemiei.

Constructorii auto din întreaga lume puternic afectaţi de pandemie îşi intensifică eforturile de relansare a uzinelor bazându-se pe protocoalele de siguranţă dezvoltate pentru China şi operaţiunile de producţie de ventilatoare din SUA lansate în ultimele săptămâni.

În SUA, mai multe companii mari, ca Fiar, Honda şi Toyota, vor să relanseze producţia în prima săptămână din mai.

Constructorii şi furnizorii auto consideră că verificarea temperaturii angajaţilor, chestionarele zilnice de sănătate, restructurarea liniilor de asamblare astfel încât muncitorii să menţină o distanţă de doi metri între ei şi utilizarea multor măşti şi mănuşi pot asigura o funcţionare în siguranţă pe scară largă a fabricilor.

„Cunoaştem protocoalele de siguranţă“, a declarat Gerald Johnson, vicepreşedinte executiv al GM, într-un interviu acordat Reuters. GM şi-a relansat uzine din China şi şi-a menţinut fabricile funcţionale în Coreea de Sud.