ZF IT Generation. Vlad Grigoriu, cofondator şi CEO: Code of Talent, platformă de microlearning: După finanţarea recentă de 450.000 euro, am fost evaluaţi la 3,5 milioane de euro

Autor: Ioana Nita 15.04.2020

Start-up-ul ţinteşte să atingă venituri de 800.000 euro în decurs de un an de la accesarea finanţării de 450.000 euro.

Start-up-ul local Code of Talent, care a dezvoltat o platformă de microlearning cu ajutorul căreia se poate digitaliza conţinutul pentru cursuri şi traininguri, a fost evaluat la 3,5 mil. euro după ce a reuşit să obţină recent o finanţare totală de 450.000 euro.

Anterior, platforma Code of Talent era evaluată la circa 3 milioane de euro, proiectul fiind dezvoltat pe o perioadă de circa trei ani cu resurse proprii, investiţia iniţială situându-se la 475.000 euro.

„Vineri am încheiat o rundă de finanţare totală de 450.000 euro, sumă care este destinată în primul rând accelerării creşterii - vorbim cu precădere despre o investiţie în marketing şi vânzări“, a declarat în cadrul ZF IT GENERATION Vlad Grigoriu, cofondator şi CEO al Code of Talent. Start-up-ul a luat naştere în urma colaborării dintre compania Ascendis, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a soluţiilor de e-learning, împreună cu firma Co-Factor, specializată în execuţia digitală a proceselor strategice de HR. „Au fost doi ani în care am funcţionat ca şi un proiect al celor două companii, iar apoi am decis să îl transformăm într-o companie de sine stătătoare, cu entitate juridică. Am investit foarte multe resurse în acest proiect. Deşi vorbim despre un start-up, Code of Talent are deja în total investiţii proprii de 475.000 euro, din momentul în care s-a născut acum trei ani şi până în prezent. Ne-am bucurat de validări concrete de la clienţi reali, astfel încât am investit semnificativ în dezvoltarea platformei. În mai 2018 am avut chiar o lansare în San Diego, unde am vrut ca orice start-up românesc de tehnologie să ne măsurăm forţele cu nume grele din industria de learning and development. Apoi din septembrie 2018, Code of Talent a devenit o companie de sine stătătoare care operează complet independent“, a precizat el.

Ce face mai exact platforma Code of Talent? „Platforma foloseşte metodologia de microlearning pentru a digitaliza orice fel de conţinut offline. Spre exemplu, cursurile tipice din sală se pot digitaliza printr-un parcurs foarte interactiv, gamificat şi social“, a explicat Vlad Grigoriu.

Până acum, platforma Code of Talent a fost utilizată de circa 100 de clienţi, printre care se numără companii mari precum Coca-Cola, Renault, sau Bosh şi companii farmaceutice pe care start-up-ul nu le deserveşte doar în România, ci şi la nivel mondial.

În plus, Code of Talent are şi parteneriate cu companii mari care activează ca reţele de training la nivel global.

Platforma este disponibilă în 14 limbi străine, fiind utilizată de clienţi din Franţa, Germania, Suedia, Italia, Japonia, Brazilia, Portugalia, Polonia, România, ş.a.m.d.

Modelul de business al Code of Talent se bazează pe utilizarea platformei în regim SaaS (Software as a Service), costul pornind de la 20 euro per utilizator/utilizare.

În primul an în primul an de funcţionare ca o companie de sine stătătoare, Code of Talent a înregistrat venituri de 350.000 euro, iar următoarea ţintă este să atingă afaceri de 800.000 euro în decurs de un an de la accesarea recentei finanţări.

În schimbul sumei de 450.000 euro, Code of Talent a cedat 12% din acţiunile companiei către investitori. ROCA X este vehiculul investiţional care a finanţat start-up-ul cu 250.000 euro, iar restul finanţării a fost atras prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink.com.

„Iniţial, ne-am propus să atragem o investiţie de 150.000 prin crowdfunding, însă am ajuns la 200.000 euro pentru că oferta a fost suprasubscrisă. În doar trei zile de la listarea pe Seedblink.com am reuşit să atragem suma dorită“, a menţionat cofondatorul şi CEO-ul Code of Talent.