Videoconferinţă ZF Retail 2020. Roxana Voicu, chief operating officer, Enterprise Concept: Mediu de lucru în retail trebuie să fie digital, să răspundă repede la nevoile imediate ale clienţilor

Autor: Florentina Niţu 15.04.2020

Marea provocare a retailerilor este să adapteze businessul, astfel încât să răspundă la nevoile imediate ale clienţilor, iar acest lucru presupune digitalizarea acestuia sau optimizarea proceselor şi sistemelor informatice, consideră Roxana Voicu, chief operating officer al Enterprise Concept.

„Mediu de lucru în retail trebuie să fie digital, să răspundă repede la nevoile imediate ale clienţilor. Trebuie să vedem care sunt produsele ce se cumpără pe termen scurt şi să ducem informaţia până la nivelul cel mai de jos, astfel încât produsele cu care ne-am aprovizionat să poată fi cumpărate. Sistemele informatice pot ajuta retailerii să satisfacă nevoile clienţilor. Este nevoie de sisteme şi ecosisteme integrate, de la furnizori la transportatori şi prestatori, care să funcţioneze în timp real, altfel va fi greu de supravieţuit în perioada următoare”, a spus Roxana Voicu în cadrul videoconferinţei ZF Retail 2020: Transformarea forţată a retailului şi adaptarea la noua realitate.

Ea a adăugat că de-a lungul timpului, o mare parte din retailerii şi-au digitalizat companiile, iar acum sunt aplecaţi spre optimizarea sistemelor folosite. „Marii retaileri se focusează spre optimizarea proceselor, fără de care nu ar putea supravieţui.”

Totodată, ea a menţionat că una dintre cele mai mari provocări ale reprezentanţilor din retailul românesc este menţinerea siguranţei angajaţilor.

„Retailerii trebuie să asigure şi siguranţa clienţilor, pentru că, deşi mulţi ne-am mutat pe online, un procent foarte mare încă merge în magazin să cumpere ce are nevoie. Ei trebuie să ne ajute ca atunci când suntem în magazin să nu intrăm prea mult în contact cu alţi clienţi sau angajaţi, ci să scanăm şi să plătim fără produsele singuri, fără să apelăm la personalul magazinului”, a precizat Roxana Voicu.

Ce a mai spus ea: