Magazinele din retailul modern au înregistrat în primul trimestru vânzări în creştere cu 22% la alimente şi produse de îngrijire personală, în timp ce la produsele pentru casă avansul a fost de 27%

Autor: Roxana Rosu 23.04.2020

Magazinele din retailul modern au înregistrat în primul trimestru vânzări în creştere cu 22% la alimente şi produse de îngrijire personală, în timp ce la produsele pentru casă avansul a fost de 27%, din punct de vedere valoric, arată un studiu RetailZoom.

În perioada 23 martie-5 aprilie, piaţa de FMGC a avansat cu 8,2%, în condiţiile în care vânzările de alimente au crescut cu 9%, iar produsele pentru casă cu 13%. În schimb, produsele de îngrijire personală au pierdut 6% din vânzări.

Cele mai mari creşteri au fost la produse semipreparate, cu 39%, la cele de băcănie, cu un plus de 32%, mâncare de animale cu 22%, şi produse lactate cu 20%. La polul opus, românii au cumpărat mai puţine produse de înfrumuseţare (-70%), pentru bebeluşi (-29%), sucuri (-13%), produse pentru păr (-14%) şi prezervative (-15%).

Dintre alimente, cele mai mari creşteri au fost la ouă (68%), unt (49%) şi lapte(40%), dar vânzări semnificativ mai mari au fost şi la mezeluri, brânză, pâine, ciocolată, consere sau alune.

Alte categorii de produse care au zburat de pe rafturi sunt alcoolul pur (+373%), drojdia (+141%) şi făina (+133%).