Magazinul „din colţ” câştigă clienţi în pandemia de COVID-19: românii se uită mai mult la produse locale, valoarea bonului mediu a crescut cu 50%

Autor: Florentina Niţu 24.04.2020

Magazinele de cartier care au luat măsurile necesare de protecţie şi au rămas deschise în ultima lună înregistrează creşteri de peste 15% ale numărului de clienţi şi de 50% ale valorii medii a bonului de cumpărături, potrivit proprietarilor.

„Partea bună a lucrurilor este că acum românii s-au întors la produsele locale, sunt nevoiţi să cumpere de la magazinul de la colţ, unde noi vindem. Numărul de clienţi a scă­zut în perioada a­ceas­ta, dar valoarea co­şului de cum­părături a crescut. Iaşiul este un oraş un­i­ver­sitar şi odată cu plecarea studenţilor, se ex­plică scăderea numărului de clienţi. Dar acum ne cumpără chiar localnicii“, a spus Ius­tinian Cozma Rusu, cofondator al Aso­cia­ţiei magazinelor de proximitate La Băcănie.

La Băcănie adună, în prezent, peste 20 de producători de preparate româneşti şi 40 de chioşcuri – magazine alimentare de car­tier, inclusiv din zona rurală, sub un brand comun. Printre produsele comer­cializate se află fructe şi legume româneşti, produse api­cole de la Prisaca Domnească, pu­fuleţi de la Yamy, preparate tradiţionale din carne de porc Fabricuţa din Tomeşti, si­foa­ne de la Apă cu Duh, produse din gama Bu­nătăţi de Topoloveni, produse din gama Râureni, dar şi produse de curăţat de la Casa Lebăda.