Cum au evoluat vânzările în comerţul alimentar în T1: Magazinele mici câştigă teren în faţa reţelelor pe format mare, iar pandemia de Covid-19 ar putea să le ajute pe termen lung

Autor: Cristina Roşca 24.04.2020

♦ Magazinele mici - supermarketurile, unităţile de proximitate şi discount - şi-au majorat vânzările cu 26% în primele trei luni din 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior ♦ În aceeaşi perioadă, magazinele mari - hipermarketuri şi cash&carry - au un plus de 18% în ceea ce priveşte vânzările de bunuri de larg consum ♦ Astfel, se observă încă o dată că magazinele moderne pe format mic, amplasate strategic aproape de consumatori, câştigă teren şi cotă de piaţă, iar această perioadă de izolare la domiciliu le pune într-o poziţie fericită.

Vânzările de alimente, de produse de îngrijire personală şi produse pentru casă au crescut pe linie în primul trimestru din 2020, cu rate cuprinse între 22 şi 27%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Se observă însă diferenţe masive între formate. Mai exact, vânzările de produse pentru casă au crescut cu 35% în magazinele mici - supermarketuri, unităţi de proximitate şi discount. Ritmul a fost de „doar“ 20% în cazul magazinelor mari.

Pe toate cele trei segmente mari ale pieţei de bunuri de larg consum – alimente, bunuri de îngrijire personală şi produse de curăţenie - se observă astfel de diferenţe importante, evidenţiind o tendinţă mai veche în consum, magazinele mici câştigă teren în faţa celor mari.