Business MAGAZIN. De ce guvernele îşi salvează companiile aviatice, împrumutându-le zeci de miliarde de dolari sau euro, iar companiile mici sunt lăsate la mâna crizei

Autor: Andra Stroe 25.04.2020

Printre primele şi cel mai grav afectate industrii de pandemia de covid-19 pe termen lung se numără şi industria aviaţiei, pentru care pierderile vor fi enorme. Cum se traduc, în cifre, turbulenţele prin care trece acum acest sector?

„Aviaţia joacă un rol vital. Criza actuală are un impact dramatic asupra acestei industrii. În plus, statele se bazează acum pe serviciile de aviaţie pentru a transporta dispozitive medicale, medici, pacienţi şi pentru a reuni familii”, spune Jacob Hoekstra, CEO al Kilpatrick, companie globală de executive search specializată în domeniul aviaţiei.

Două mari companii româneşti sunt salvate de la faliment: Guvernul injectează 130 mil. euro în Tarom, companie de stat, şi Blue Air, companie privată

Potrivit unei analize actualizate a Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA), veniturile companiilor aeriene rezultate din zborurile comerciale vor înregistra anul acesta o scădere de 55% faţă de 2019 (-314 miliarde de dolari), se arată într-un un comunicat de presă trimis de reprezentanţii asociaţiei. La începutul lunii aprilie, menţionează aceeaşi sursă, numărul zborurilor la nivel global era în scădere cu 80% faţă de 2019, în mare parte din cauza restricţiilor de călătorie impuse de guverne pentru a combate răspândirea virusului, iar aşteptările la nivelul întregului an vizează o scădere cu 48% a cererii pe segmentul de zboruri comerciale, atât pe plan intern cât şi internaţional, ca urmare a doi factori: recesiunea economică, prognozată de specialişti, determinată şi de faptul că în al doilea trimestru din 2020 şocul economic provocat de pandemia de COVID-19 este de aşteptat să fie cel mai sever, estimându-se de asemenea că PIB-ul va scădea cu 6%, faţă de scăderea de 2% înregistrată la vârful crizei financiare globale din 2008, celălalt factor fiind restricţiile de călătorie, care vor aprofunda impactul recesiunii asupra cererii.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro