Piaţa de food truckuri, „trimisă la garaj“ de pandemia de COVID-19. De unde vin soluţiile? Doar 5-10% din 400 de food truckuri mai sunt active şi fac livrări la domiciliu. „Lăsăm zonele de birouri şi mergem cu rulota în cartierele rezidenţiale aglomerate.“

Autor: Alexandra Cepăreanu 03.05.2020

Industria de food truckuri, tractată în principal de festivaluri şi evenimente muzicale ori culinare, este „trimisă în garaj“ de actuala criză provocată de pandemia de Covid-19, dar antreprenorii care şi-au făcut un nume pe piaţa rulotelor cu mâncare nu cedează şi caută soluţii de supravieţuire.

Odată cu impunerea stării de urgenţă şi a măsurilor de distanţare socială, doar 10% din cele aproape 400 de branduri din piaţa food truckuri mai sunt active în acest moment şi fac livrări la domiciliu, a spus pentru ZF Florin Itu, organizator al festivalului gastro­nomic The Carnival şi partener al Gourmet Entertainment – companie ce organizează festivalurile Bucharest Street Food Festival, Food Truck Festival, Gourmet Festival.

„Odată cu instalarea stării de urgenţă s-a oprit peste 90% din activitatea food truckurilor, deoarece acestea operau în principal în cadrul evenimentelor. Estimez un procent între 5% şi 10%, bazat pe ce am văzut în social media - branduri de food truck care au comunicat că vor continua pe delivery. Practic, activitatea de delivery este una de subzistenţă pentru food truckurile rămase active“, a spus Florin Itu.