INTERVIU. Riccardo Codognola, directorul de marketing al Lavazza în regiune: Brandul Lavazza este prezent în aproape 9.000 de puncte de vânzare pe piaţa de retail, acoperind peste 70% din canalele de comerţ modern şi tradiţional

Autor: Mădălina Dediu Panaete 01.05.2020

Riccardo Codognola, head of marke­ting în cadrul Lavazza în regiunea WCEMEA (Western Central Europe, Middle East and Africa), spune că Ro­mâ­nia este o piaţă im­­portantă şi strategică pen­tru brandul italian, având cea mai pu­ter­ni­că dinamică în categoria de cafea în reg­i­une.

Acest lucru se datorează unei tendinţe de consum revigorante, orientate către spe­cia­lităţi premium, venite din preferinţele pie­ţei româneşti pentru cafea proaspătă (în prin­cipal, cafea măcinată).

„Lavazza este prezentă în aproape 9.000 de puncte de vânzare pe piaţa de retail, aco­pe­rind peste 70% din canalele de comerţ mo­dern şi tradiţional. În HoReCa, Lavazza este prezentă în mai mult de 2.600 de punc­­te“, a declarat pentru ZF Riccardo Codo­g­no­la. 

Grupul italian Lavazza, care are peste 4.000 de angajaţi, este pre­zent în peste 140 de ţări, având venituri nete de peste 2,2 miliarde de euro în 2019. Grupul are şase fabrici în Italia (3 unităţi), Franţa, India şi Brazilia.  Aproximativ 70% dintre veniturile companiei sunt generate de operaţiunile sale în afara Italiei. 

Compania italiană, cu o istorie de peste 120 de ani, lucrează pe plan local cu trei dis­tribuitori - Aquila, General Vending şi Eur Comtur-, care sunt responsabili pentru bran­dul Lavazza pe diferite canale, respectiv re­tail modern, HoReCa, serviciul de cafea la bi­rou (OCS) şi vendomate, fiecare dintre aceşti distribuitori având experienţă pe aria sa.