Spitalele sunt lăsate să se aprovizioneze singure cu materialele necesare în lupta cu noul virus. Manager de spital: „Mi-ar fi plăcut să fie achiziţii centralizate, se făceau alte volume de licitaţie, probabil şi alte preţuri“

Autor: Georgiana Mihalache 09.05.2020

La mai bine de două luni de la debutul epidemiei coronavirusului în România, după ce spitalele s-au plâns de lipsa echipamentelor de protecţie, acestea fac în continuare achiziţii proprii, fără să existe centralizat la nivelul autorităţilor care gestionează situaţia de urgenţă necesarul din spitale.

Situaţia de urgenţă generată de criza coronavirusului a prins spitalele nepregătite cu suficiente materiale de protecţie, de la măşti la mănuşi sau combi­nezoane pentru medici şi asistente, însă în continuare nu există o centralizare a acestor nevoi.

În lipsă de resurse, spitalele au apelat la donaţii, au listat nevoile pe diverse platforme şi fac achiziţii publice pe cont propriu, prin intermediul platformei sistemului electronic de achiziţii publice  SEAP. La ce ar fi ajutat o centralizare? Preţurile ar fi putut scădea la un volum mare de produse cumpărate la nivel naţional, iar presiunea legată de certificările produselor cumpărate nu ar mai fi căzut pe fiecare spital.