Cum reacţionează părinţii şi elevii la închiderea şcolilor: Daniela Trubiansky, psihoterapeut şi consilier şcolar: Părinţii sunt iritaţi că Ministerul Educaţiei bâjbâie, iar copiii sunt plictisiţi şi anxioşi. „Ce se întâmplă acum este instrucţie, nu este educaţie. Noi ne prefacem că facem şcoală, dar nu este ce ar trebui“

Autor: Ramona Cornea 09.05.2020

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat că şcolile şi grădiniţele nu vor mai fi deschise până în toamnă, elevii vor învăţa online, iar anul şcolar va fi finalizat pe baza notelor obţinute până acum.

Această situaţie creează incertitudine printre părinţi şi copii, iar cursurile online nu înlocuiesc cu succes interacţiunea din o sală de clasă, crede Daniela Trubiansky, psihoterapeut de familie şi sistemic şi consilier şcolar.

„Situaţia asta creează o mare incertitudine printre părinţi şi copii. Cei din clasele a VIII-a vor să vadă cum să organizeze banchetele de final de an, să respecte toate tradiţiile acestea legate de finalul anului şcolar. Ei sunt pe pierdere emoţională din cauza asta. Copiii au asistenţă tehnică, dar sunt singuri şi se plictisesc. Oricât de captivantă este tehnologia, tot relaţiile interumane oferă cele mai mari recompense“, explică ea. În această perioadă îndelungată de când stau acasă, copiii sunt apatici şi anxioşi, iar părinţii sunt iritaţi de cum gestionează Ministerul Educaţiei situaţia.

„Copiii sunt apatici şi anxioşi. Erau timoraţi atât părinţii, cât şi copiii de frica de a nu se îngheţa anul şcolar pentru că au investit foarte mult în acest an în pregătire, în meditaţii. A fost o uşurare din acest punct de vedere că nu s-a îngheţat anul. Părinţii sunt iritaţi că Ministerul Educaţiei bâjbâie, dar sunt uşuraţi de faptul că se dau examenele“, spune Daniela Trubiansky.

Ea crede că ar trebui să se investească mai mult în dezvoltarea personală şi profesională a profesorilor în această perioadă. „Ce se întâmplă acum este instrucţie, nu este educaţie. Noi ne prefacem că facem şcoală, dar nu este ce ar trebui. Ar fi foarte util dacă s-ar investi în educaţia profesorilor, în dezvoltarea lor personală, pentru a îi pregăti mai bine. Acum ei se tem şi de faptul că trebuie să îşi justifice activitatea. A fost o eroare să se vină cu obligativitatea cursurilor online.“