(P) O afacere în care primează pasiunea generează mai mult profit pe termen lung datorită implicării totale a celor care o dezvoltă. Aceasta este deviza în care cred Dragoş şi Irina Aipu, fondatorii unuia dintre cele mai mari magazine online de rochii pentru femei din România: DyFashion

Autor: Publicitate 08.05.2020

În Septembrie 2012 când au demarat afacerea online, magazinul dyfashion.ro, dintr-un apartament de două camere, Dragoş şi Irina Aipu nu s-au gândit niciun moment că vor dezvolta în 7 ani o afacere de 5,11 milioane de euro cu peste 200.000 de cliente mulţumite.

După mai multe încercări de a se angaja amândoi şi după tot atâtea refuzuri primite, Dragoş şi Irina au decis să îşi pună în practică pasiunile: a lui pentru IT şi comerţul online, a ei pentru modă.

Au dezvoltat magazinul online pe o platformă de e-commerce creată de o companie românească, comercializează de aproape 8 ani haine pentru femei ale producătorilor români, în proporţie de peste 90%: "Am decis să apelăm la micilie ateliere şi fabrici de confecţii româneşti pentru a le promova produsele în magazinul online, în primul rând datorită calităţii produselor net superioară rochiilor aduse din alte ţări şi în al doilea rând pentru a susţine aceşti producători şi afacerile lor. Cred cu tărie în susţinerea producţiei locale şi în beneficiile care vin în timp, în urma acestor acţiuni."

De la o e echipă de doi oameni, Dragoş şi Irina au ajuns acum la un număr de 30 de angajaţi, un spaţiu de depozitare în care îşi desfăşoară şi activitatea de peste 700 mp. În contextul social şi economic actual, marcat de schimbări dramatice generate de criza pandemiei de COVID-19, au decis să nu facă nicio concediere deşi vânzările au fost cu 40% mai mici faţă de perioada similară a anului trecut: " Am decis să trimitem câţiva oameni în şomaj tehnic cu promisiunea de a reveni după închierea stării de urgenţă, am investit în măsuri de protecţie a angajaţilor şi de prevenire a oricărui risc pentru livrările către clientele noastre."

Care a fost pentru ei reţeta succesului şi cum au reuşit să dezvolte unul dintre primele, cele mai mari 3 magazine online cu haine pentru femei, cu un capital 100% românesc? Dragoş Aipu spune că nu a crezut niciodată în reţete, a crezut în calitatea oamenilor de care se înconjoară şi în dezvoltarea unui sistem foarte bine organizat pentru susţinerea şi promovarea produselor şi magazinului: "Am marjat mereu pe o dezvoltare strategică şi pe colaborarea cu specialişti certificaţi în fiecare domeniu esenţial pentru afacerea noastră: de la cei care ne-au dezvoltat şi ne ajută cu suportul IT al platformei magazinului până la compania de marketing online, de advertising, producţie foto şi video şi pană la cei de la PR şi comunicare. Un business, de la un anumit nivel, are nevoie de un manager care să genereze viziunea pentru dezvoltarea afacerii şi de oameni profesionişti care să poată implementa această viziune."

Într-o piaţă în care, până în data de 15 martie 2020, ponderea cumpărăturilor online era de 25%, cea mai scăzută din Uniunea Europeană, concurenţa în nişa de piaţă a rochiilor pentru femei este acerbă: "Cred că cel mai important factor care ne-a ajutat să avem o creştere susţinută, de-a lungul anilor a fost însăşi concurenţa. Este extrem de importantă pentru orice domeniu, ne face să ne dorim să îmbunătăţim mereu serviciile, calitatea produselor pe care le oferim şi strategiile de business şi promovare. Cred că de aici are toată lumea de câştigat, iar cel mai mult au de câştigat chiar clientele noastre."

Perioada prin care trecem toţi, la nivel global, a afectat majoritatea afacerilor, angajaţilor şi întreaga populaţie, pe plan social şi economic. Acum, mai mult ca nicodată, implicarea companiilor în susţinerea comunităţilor reprezintă un factor extrem de important: "Nu am rămas niciodată indiferenţi faţă de problemele comunităţii. Ne-am implicat în ajutorarea celor care aveau nevoie de susţinere: Alături de Asociaţia Zi de BINE am donat 15.000 de lei din vanzări pentru campania dezvoltată de ei #scutpentruspitale, am donat peste 2.000 de măşti achiziţionate de noi, contra-cost, de la furnizorii care au fost nevoiţi să se reprofileze în această perioadă. Totodată, clientele noastre au primit gratuit cate 2 măşti de protecţie cu fiecare comandă livrată."