Lovitură de graţie pentru un brand legendar: profit în scădere cu 97% şi estimări sumbre pentru perioada următoare

Autori: Andra Stroe , Business Magazin 10.05.2020

Adidas şi-a văzut profitul evaporându-se în primul trimestru, după o prăbuşire de 97%. La rândul său, cifra de afaceri a scăzut cu 19%, în principal pentru că 70% din magazinele businessului au fost închise din cauza pandemiei, scrie RetailDetail. În următorul trimestru însă, lucrurile se vor înrăutăţi şi mai mult –  compania se aşteaptă la o scădere dublă. Veniturile au înregistrat, de asemenea, în primele trei luni ale anului, o scădere de până la 4,75 de miliarde de euro.

Profitul net a fost aproape de zero, cu o scădere de 97%, până la 26 de milioane de euro. Pentru restul anului, reprezentanţii brandului nu au îndrăznit să facă estimări, mai ales că viitorul este încă incert în legătură cu redeschiderea unităţilor fizice. „Singurul canal care a rămas pe deplin operaţional în cele mai multe părţi ale lumii a crescut cu 35%”, spun reprezentanţii Adidas în legătură cu comerţul electronic. Totuşi, acest lucru nu a fost aproape suficient pentru a compensa pierderile suferite în magazinele fizice.

Pentru a suporta consecinţele financiare ale COVID-19, Adidas a primit deja trei miliarde de euro în ajutor de stat de la banca germană de dezvoltare.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro