Strategii diferite în criză: Estonienii de la Bolt nu concediază deloc oameni în criză, chiar dacă vânzările au scăzut cu 75%, în comparaţie cu Uber, care concediază 3.700 de persoane

Autor: Alex Ciutacu 12.05.2020

Estonienii de la Bolt au anunţat că nu vor concedia oameni, în ciuda impactului crizei medicale asupra businessului, ceea ce subliniază strategii diferite în criză din partea giganţilor de ridesharing, potrivit CNBC.

Compania Bolt a fost afectată puternic de măsurile de carantină impuse în Europa, precum şi rivalii de la Uber, întrucât vânzările estonienilor au scăzut cu 75% în luna martie, în comparaţie cu nivelul mediu din februarie.

Spre exemplu, activitatea din Slovacia s-a prăbuşit total, după ce guvernul ţării a impus restricţii pentru serviciile de taxi în luna martie – acestea fiind ridicate astăzi.

Un trend similar poate fi observat şi în cazul competitorilor Bolt. Uber a înregistrat o scădere a activităţii de 80% în aprilie, de la an la an, în timp ce Lyft a raportat o scădere de 75% pentru aceeaşi lună. Ambele companii au trecut la măsuri de reducere a costurilor, întrucât Uber concediază 3.700 de angajaţi, iar Lyft 982 de persoane.

Markus Vilig, co-fondatorul şi CEO-ul Bolt, a spus că firma a fost mai atentă la costuri decât unii competitori, de aceea nu trebuie să treacă la reduceri de personal.

„Din fericire, venim dintr-un context în care ne-am obişnuit să fim atenţi la costuri încă de la început. Abordarea noastră a fost mereu de a construi o organizaţie eficientă din punct de vedere al costurilor”, a spus Vilig pentru CNBC.

Compania a spus că a trimis în concediu fără plată o parte dintre contractori pentru o „perioadă limitată”, întrucât aceştia se vor întoarce la muncă după ce businessul îşi revine.