Lucian Ungureanu, Microsoft: Va exista o orientare mai mare către online pentru finalizarea cumpărăturilor. Şi până acum 80% din achiziţii începeau pe internet. Online-ul contribuie cu sub 1% la vânzările comerţului alimentar din România

Autor: Cristina Roşca 13.05.2020

Ponderea online-ului e mult mai mare în cazul altor tipuri de retail, precum electro-IT, modă sau cosmetice, unde sare de 10% şi poate ajunge la 30%.

Tehnologia ajută retailerii să înţeleagă mai bine comportamentul clientului, să îi ofere o experienţă personalizată, recoman­dări personalizate şi în final să se asigure că produsul dorit ajunge rapid la consumator, este de părere Lucian Ungureanu, cloud business group lead Microsoft.

„Clienţii de azi pun accentul pe o experienţă personalizată, pe recomandările pe care un ma­gazin online le poate fa­ce şi pe cât de relevante sunt ele pentru ei. Aproa­pe 30% din pro­du­sele vândute în me­diul online sunt baza­te pe recomandări. La un ni­vel macro cred că aproa­pe 30% din PIB-ul mon­dial vine din retail, ceea ce în­seamnă că în spate e un volum foarte mare de tranzacţii.“