Transformarea forţată a retailului şi adaptarea la noua realitate. Bogdan Marcu, Cushman & Wakefield Echinox: Trăim într-o eră digitală, vom vedea multe schimbări la comercianţi, dar şi în rândul producătorilor. Vor fi mai multe produse româneşti decât din China

Autor: Florentina Niţu 14.05.2020

Mallurile din România sunt închise de aproape două luni, aceasta fiind o situaţie fără precedent pe piaţa locală l Momentan nu există o dată stabilită pentru redeschidere.

Odată cu repornirea economiei, cu ridicarea stării de urgenţă şi cu relaxarea măsurilor impuse de autorităţi, unele busi­nessuri îşi vor reveni repede, altele mai greoi, în funcţie de impactul pe care l-a avut pandemia de COVID-19 asupra sectorului în care activează, consideră Bogdan Marcu, partner, retail agency în cadrul companiei de consultanţă imo­biliară Cushman & Wakefield Echinox.

El se aşteaptă ca segmentul F&B (food and beverage) să se repună pe picioare cel mai repede, deoarece oamenii au stat foarte mult în casă şi vor căuta interacţiune, soc­i­a­lizare şi libertate. Iar comercianţii, crede el, se vor adapta nevoilor clienţilor şi vor crea condiţii pentru a menţine distan­ţarea socială şi pentru a controla răspândirea virusului.