Dimitrios Drisis, Adama: Fermierii au nevoie de o infrastructură de distribuţie mai bună, pentru a-şi putea pune în valoare produsele

Autor: Florentina Niţu 14.05.2020

Mai bine de jumătate dintre români s-au aprovizionat măcar o dată cu produse agro­alimentare de la hipermaketuri în tim­pul pandemiei de COVID-19, iar ma­jo­ri­tatea a pus în coşul de cumpărături fructe şi legume româneşti. Acestea sunt însă greu de găsit pe rafturile magazinelor, arată un studiu al Adama, unul dintre cei mai mari tra­deri de materii prime agricole din Ro­mâ­nia, realizat de compania de cercetare de pia­ţă Unlock Research în perioada 3 - 9 apri­lie 2020, pe un eşantion de 600 de per­soane.

„Există o fragilitate în lanţul alimentar, care trebuie tratată cu multă respon­sabi­li­tate de autorităţi. Criza de COVID-19 a arătat că fermierii au nevoie de o infras­truc­tură de distribuţie mult îmbunătăţită, care să poată să le pună în valoare pro­du­sele şi care să poată furniza oamenilor pro­du­se proaspete în condiţii de siguranţă. Ar fi păcat să fi trăit o asemenea criză şi să nu în­vă­ţăm nimic din ea“, a declarat Dimitrios Drisis, directorul general al Adama.