Pandemia nu loveşte în infrastructură. Guvernul anunţă noi proiecte de drumuri: lotul 5 din A1 Piteşti-Sibiu şi noi lucrări pe centura Capitalei

Autor: Bogdan Alecu 17.05.2020

În România sunt în execuţie 172 de kilometri de autostradă, care vor fi inauguraţi, teoretic, până în 2023, alături de 57 de kilometri de drum expres pe traseul Craiova-Slatina.

După opt ani de la aban­donarea lucrărilor şi cinci de la rezilierea contractului pentru tronsonul centurii Capitalei între DN2 şi A2 au fost reluate în premieră lucrările pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară.

Mai mult, CNAIR, compania naţională de drumuri, propune un termen ambiţios de 15 luni, în contextul în care dincolo de lărgirea la 4 benzi pe sens trebuie construite două poduri peste calea ferată şi alte două noi pasaje, printre care şi un pod tip giratoriu suspendat la Cernica.

În România sunt în execuţie 172 km de autostradă, ce vor fi inauguraţi, teoretic, până în 2023, alături de 57 km de drum expres pe traseul Craiova-Slatina. Anul acesta, în cel mai bun caz ar putea fi inaugurate trei tronsoane de circa 55 km în total şi se va putea circula pe autostradă de la Sibiu până la Cluj datorită finalizării lucrărilor pe A10 Sebeş-Turda.

Tot în Muntenia se pregătesc alte două mari proiecte – lotul dintre A2 şi Berceni al noii centuri în regim de autostradă a Capitalei – A0, care teoretic va demara în iunie, dar şi lotul cinci al A1 Piteşti-Sibiu, adică tronsonul de 30 km dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.

Până acum, în ultimii ani, sudul a fost complet ignorat de infrastructrura rutieră modernă. Singurul alt proiect la care se lucrează este drumul expres dintre Craiova şi Slatina.

Premierul Ludovic Orban şi ministrul transporturilor Lucian Bode au participat luni la semnarea contractului de execuţie a secţiunii 5 Curtea de Argeş – Piteşti a autostrăzii Sibiu – Piteşti.

„Ţinta guvernului Ludovic Orban este să finalizeze cât mai repede obiectivele aflate în execuţie. (...) Avem în lucru 164 de km de autostradă (...). După ani de amânări, tergiversări şi blocaje, anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Până la sfârşitul lunii mai vom stabili câştigătorul licitaţiei pentru proiectare şi execuţie pentru lotul 4 Ungheni-Curtea de Argeş, de 9,9 km două miliarde de lei, şi estimăm semnarea în luna iunie 2020 pentru secţiunea 3 Cornetu - Tigveni, cei 37,4 km, cu o valoare de circa 4,7 miliarde de lei. Secţiunea 2 Boiţa Cornetu, de 31,3 km, aproximativ 4 miliarde - aici stadiul actual este în curs de cercetări tehnice suplimentare urmând ca luând în considerare rezultatul acestor studii să se finalizeze documentaţia tehnică şi să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie“, a spus ministrul transporturilor Lucian Bode, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, bugetul în anul 2020 din fonduri europene nerambursabile la Ministe­rul Transporturilor este de 6,4 miliarde lei, astfel că, spune Bode, „dacă am finaliza toţi cei 164 de km de autostradă şi drumuri expres, ne-ar ajunge banii şi ne-ar mai şi ră­mâne din ce avem alocat în acest an“. Segmentul de autostradă dintre Curtea de Argeş şi Piteşti măsoară circa 30 de kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 mld. lei.

 

Ce noutăţi sunt în materie de infrastructură:

♦ S-a semnat contractul pentru A1 Piteşti-Sibiu Lot 5 – Piteşti-Curtea de Argeş, 30 km, 356 mil. euro

♦ S-au reluat lucrările pe centura Capitalei, pe tronsonul de 11 km dintre DN2 Voluntari şi A2 după mai bine de opt ani de la abandonarea lucrărilor şi cinci de la rezilierea contractului.

♦ Urmează demararea lucrărilor pentru pasajul de pe centura Capitalei de la intersecţiile Berceni cu DNCB din Popeşti-Leordeni

♦ Urmează demararea lucrărilor la A0 Lot1 Bucureşti Sud A2-Berceni.