Cum arată piaţa muncii în ultima zi a stării de urgenţă: Numărul de contracte de muncă suspendate scade cu peste 300.000 faţă de ziua anterioară

Autor: Alexandru Nanu 14.05.2020

Până la data de 14 mai, peste 500.000 de contracte de muncă au fost suspendate, în timp ce peste 350.000 de contracte de muncă au fost încetate, conform celui mai recent comunicat de la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

Număul de contracte de muncă suspendate a înregistrat o scădere de peste 300.000 de la 891.091, câte erau raportate în data de 13 mai, la 544.479, câte erau raportate în data de 14 mai.

În acelaşi timp, numărul de conctracte de muncă încetate a crescut cu aproape 5.000 de la 349.705,câte erau raportate în data de 13 mai, la 354.218 în data de 14 mai.

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a prezentat datele cu privire la situaţia contractelor de muncă suspendate (şomaj tehnic)/încetate, înregistrate la Inspecţia Muncii pentru data de 14 mai.

Contracte individuale de muncă suspendate 544.479 din care:

·        171.230 – Industria prelucătoare

·        88.862 - Comert cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor

·        67.775 - Hoteluri şi restaurante

Contracte individuale de muncă încetate 354.218 din care:

·         63.360 - Comerţ cu ridicata şi amănutul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor

·         62.281 - Industria prelucrătoare

·         51.478 - Construcţii

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) face acest demers pentru informarea corectă şi completă a opiniei publice, scrie în comuicatul de presă de pe site-ul insituţiei.

Guvernul României a decis să sprijine salariaţii angajatorilor aflaţi în şomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente.

Astfel, angajatorii care au salariaţi prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) şi pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în şomaj tehnic, se vor adresa Agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din judeţul în care angajatorul are sediul social.

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială din judeţul în care au înregistrat activitatea.

Întreaga comunicare între solicitanţi şi instituţiile vizate, respectiv solicitările şi depunerea documentelor, se face prin poşta electronică.