Telemedicina, o soluţie permanentă? Regina Maria: În prima lună de la lansarea clinicii virtuale am avut 10.000 de consultaţii online

Autor: Cristina Roşca 15.05.2020

Numărul de locuri disponibile pentru programare în clinica virtuală a fost de peste 30.000, în luna aprilie. Clinicile fizice Regina Maria funcţionează acum normal, dar au tratat doar cazurile care nu puteau fi reprogramate în perioada stării de urgenţă. Oficialii companiei spun însă că telemedicina poate deveni o soluţie permanentă.

Reţeaua Regina Maria, al doilea jucător din piaţa privată de sănătate, a lansat în această perioadă marcată de pan­de­mi­a de COVID-19 o clinică virtuală, mai exact un loc unde pa­cienţii şi medicii îşi dau întâlnire pe aplicaţia Microsoft Teams mai degrabă decât într-un cabinet offline, între patru pereţi. În prima lună de la lansarea clinicii virtuale au avut loc 10.000 de consultaţii online.

În aprilie numărul de locuri disponibile pentru astfel de pro­gramări era de 30.000 la nivelul întregii luni, cu o echipă de 530 de medici care acoperea 36 de specialităţi medicale precum medicină internă, gastroenterologie, ORL, endocrinologie, pediatrie, dermatologie sau psihologie pediatrică. La început au fost doar 100 de medici care deserveau clinica virtuală. „Ne doream de ceva timp să testăm consultaţiile online. Aveam deja op­ţi­u­nea «Întreabă un medic», prin care pa­c­i­enţii pot adresa în­­trebări scrise specialiştilor noştri, completând un formular de pe site, dar implementând tot mai multe soluţii digitale în ultimii doi ani, aveam în plan să lansăm şi o platformă mai complexă. Pandemia doar a gră­bit aceste planuri“, spu­ne Fady Chreih, CEO, Regina Maria.