Moneycorp: Relansarea economică a României depinde de stimularea investiţiilor străine directe şi a exporturilor.” Europenii vor fi mai atenţi la preţ şi la provenienţa mărfurilor”

Autor: Roxana Rosu 18.05.2020

România trebuie să se focuseze pe încurajarea producţiei autohtone şi a exporturilor, în contextul în care oportunităţile pentru produsele ,,made in Romania’’ vor fi semnificative pe termen mediu şi lung, iar iar România trebuie să facă toate eforturile administrative şi logistice pentru a se afla pe lista ţărilor atractive pentru investiţii greenfield, arată o analiză Moneycorp.

,,România a înregistrat, în 2019 cel mai bun rezultat din istorie în materie de exporturi,  de 69 miliarde de euro, în linie cu estimările noastre. 2020 a început bine însă perioada de lockdown, generată de pandemie, precum şi următoarele luni de relansare graduală a activităţii vor eroda puternic din potenţialul de export. În acest context, estimările noastre indica un nivel al exporturilor de 60 miliarde de euro în acest an şi o revenire către graniţa de 70 de miliarde de euro în 2021’’, spune Cosmin Bucur, directorul general Moneycorp România.

Spre comparaţie, în 2010, economia românească raporta exporturi de 37,3 miliarde de euro, la jumătate faţă de cele din 2019. 76,6% din exporturi au mers, anul trecut, către ţările din Uniunea Europeană.

Experţii de la Moneycorp susţin că, pe plan global, mulţi investitori vor privi cu destule rezerve piaţa chineză, principalul exportator al lumii. Faptul că lanţurile de aprovizionare s-au întrerupt atât de uşor, urmare a crizei sanitare, îi va face pe mulţi să îşi regândească portofoliul de furnizori si locaţia acestora, focusul fiind pe apropierea producţiei de zona de desfacere, de clientul final.

În noul context internaţional, în care SUA şi UE îşi regândesc strategiile macroeconomice, firmele româneşti au şanse să câştige contracte semnificative, în condiţiile în care gama de produse de export a crescut semnificativ în ultimii ani.