Thyssenkrupp, mândria industriei germane de oţel, se luptă pentru supravieţuire. Strategia agresivă a CEO-ului Martina Merz ar putea transforma rapid grupul care ia în considerare chiar şi o fuziune

Autor: Eduard Ivanovici 19.05.2020

Thyssenkrupp, unul dintre cei mai mari producători de oţel din lume şi lider de piaţă la nivelul UE, ia în considerare vânzarea unităţilor de oţel şi submarine, scrie Bloomberg.

„CEO-ul [Martina] Merz abordează o strategie tot mai agresivă, prin restructurări constante, dar probabil şi tranzacţii corporative la scară largă, despre care noi credem că vor schimba rapid grupul”, a declarat Christian Georges, directorul diviziei de cercetare a metalelor şi mineritului din cadrul Societe Generale.

 Strategia Martinei Merz este lansată în ideea de a resuscita grupul german după vânzarea diviziei de ascensoare de la finalul anului, în valoare de 19 miliarde de dolari. Firma plănuieşte să folosească o parte din banii câştigaţi pentru a susţine diviziile aflate în dificultate.

„Trebuie să micşorăm costurile şi să îmbunătăţim performanţele de-a lungul tuturor unităţilor”, a declarat Merz.

Thyssenkrupp a fost până nu demult sinonim cu ingineria germană. Compania a produs oţel pentru construirea clădirii Chrysler din New York, pistoale pentru armata nazistă şi componente pentru fabricile care au dus la miracolul economic din Germania de după cel de-al Doilea Război Mondial.

Divizia de oţel, nucleul tradiţional al conglomeratului, a fost afectată în ultimii ani de o competiţie tot mai dură cu firmele asiatice, care oferă preţuri mai mici decât companiile germane.

Merz a declarat că Thyssenkrupp ia în considerare fuziunea cu alţi rivali germani, europeni şi asiatici.