Conzilla.ro: MFP intenƫionează înrolarea de la distanţă în Spaţiul Privat Virtual, utilizând un sistem video

Ziarul Financiar 22.05.2020

Într-un comunicat publicat în 21 mai 2020 Ministerul Finanţelor publice anunţă două măsuri de îmbunătăƫire a serviciilor oferite prin SPV.

Prima şi cea mai importantă este cea care vizează înregistrarea de la distanţă în SPV având la bază o verificare video în baza documentelor transmise şi/sau informaţiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceasta pemite evitarea deplasării la ghişeul ANAF pentru anumiţi contribuabili care doreau să işi activeze această facilitate.

Măsura anunţată va funcţiona astfel:

În situaţia în care datele de identificare ale contribuabilului, fie că vorbim de persoana juridică, fizică sau entitate fără personalitate juridică sunt validate dar  informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant/ împuternicit nu se pot verifica sau sunt insuficiente,  solicitantul va primi o notificare pe email,  în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la completarea informaţiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu ori prin identificare vizuală online.

Dacă se aproba cererea de înregistrare prin identificare vizuala online, organul fiscal va iniţia procesul de recunoaştere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calităţii atribuite acestuia. Se va utiliza o platformă informatică dedicată iar persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul  unei aplicaƫii disponibile pe site-ul ANAF . Dacă identificarea s-a realizat cu succes, se va aproba cererea şi se va transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personală de e-mail.

Cea de-a doua masură care vizează SPV aduce ca beneficiu faptul că persoanele înregistrate aici  işi vor putea plăti obligaţiile la buget direct , pe baza cardului bancar prin interconectarea cu ghişeul.ro.

Prin această solutie MFP anunƫă că se vor putea plăti peste 30 de impozite şi contribuƫii.

SPV este un serviciu online prin care se realizează comunicarea electronică cu ANAF.

Documentele care pot fi comunicate prin acest serviciu în cazul firmelor sunt: documente emise de MFP/ANAF precum : decizii de impunere din oficiu, decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii, acte de executare: somaţii, titluri  executorii, alte acte administrative fiscale sau acte emise de organele fiscale cum ar fi: invitaţii, notificari, înştiinţari etc, documente emise la cererea persoanei juridice : situaţia fiscală conform fişei pe plătitor, certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal,etc, dar mai ales se pot depune declaraƫiile fiscale.