Cum vor fi afectate companiile de deciziile de concediere sau de reducere salarială pe care trebuie să le ia în această perioadă: mai puţini clienţi, mai puţini angajaţi sau o retenţie mai mică a acestora

Autor: Ramona Cornea 22.05.2020

„Există şi alte consecinţe negative precum imposibilitatea de a atrage clienţii potriviţi sau, mai grav, imposibilitatea de a atrage angajaţii performanţi sau potriviţi.“

În această perioadă în care rezultatele financiare ale companiilor sunt afectate puternic de criza creată de pandemia de COVID-19, mulţi manageri sunt puşi în situaţia dificilă de a concedia angajaţi sau de a le reduce salariile.

Din punct de vedere financiar, compania va supra­vieţui pe piaţă, însă astfel de decizii vor avea un efect îndelungat asupra imaginii companiei şi a managerului.

„Este important să înţelegem că reacţiile oamenilor sunt influenţate de propriile percepţii şi emoţii. Astfel de decizii nu pot fi trecute cu vederea, chiar şi în situaţii limită precum o pandemie. Cei cărora le vor fi scăzute salariile se vor teme pentru viitorul lor şi vor privi cu scepticism reducerea veniturilor. Şi vor căuta vinovaţi, cel mai probabil în cel care a decis. În cazul celor conce­diaţi, situaţia este mai dură, aceştia putând rămâne cu impresie că, la primul hop, au fost sacrificaţi. Oamenii au nevoie de stabilitate şi vor căuta astfel de joburi. În consecinţă, imaginea şi re­putaţia liderilor companiilor vor fi puternic afectate“, a spus pentru ZF Radu Tur­cescu, reputation manage­ment strategist şi political consultant.