Huawei a dezvoltat propriul sistem de verificare a produselor din punct de vedere al securităţii şi a construit şase centre de evaluare la nivel internaţional

Ziarul Financiar 23.05.2020

Transparenţa, încrederea consumatorilor în servicii şi produse digitale şi securitatea cibernetică sunt principalele elemente care stau la baza dezvoltării noilor tehnologii, afirmă Bob Xie, director of the Huawei Cyber Security Transparency Centre in Bruxelles.

Astfel, gigantul Huawei a dezvoltat în ultimul an şi jumătate un sistem de verificare din punct de vedere a securităţii pentru produsele pe care le lansează pe piaţă şi a construit la nivel internaţional şase centre de verificare, care sunt vizitate şi de clienţii companiei.

„Huawei a dezvoltat un sistem de verificare intern, ce poartă numele de Cybersecurity Lab, tocmai pentru a verifica independent produsele pe care le lansează pe piaţă. Unul dintre aceste centre se află în Marea Britanie, dar în total sunt şase. În cadrul acestora verificăm produsele la standardele stabilite de noi”, a spus Bob Xie.

Acesta consideră că încrederea consumatorilor poate fi câştigată prin fapte şi dovezi, iar prin transparenţa cu care lucrează, companiile pot câştiga încrederea utilizatorilor. „Faptele îi ajută pe consumatori să aibă încredere în produsele pe care le folosesc. Clienţii noştri vin în cele şase centre pentru a verifica produse.”

Andy Purdy, Huawei Technologies USA Chief Security Officer (CSO), consideră că activitatea din cele şase centre de verificare construite de Huawei contribuie la dezvoltarea unui cadru de cerinţe şi standarde pe care companiile de profil trebuie să le îndeplinească şi la identificarea anumitor erori.

„Aceste centre de verificare ajută întreaga comunitate şi sperăm ca oamenii să îşi evalueze produsele în centrele noastre pentru a vedea că îndeplinesc standarde ridicate”, a spus Andy Purdy.

El a adăugat că atât producătorii şi furnizorii de echipamente de telecomunicaţii, cât şi consumatorii trebuie să contribuie la dezvoltarea unor standarde ridicate în ceea ce priveşte securitatea cibernetică.

„Consumatorii trebuie să identifice erorile, nevoile pe care le au, dar cu ajutorul nostru, al companiilor de profil. Este o responsabilitate comună. Avem nevoie de informaţii obiective şi transparente pentru a dezvolta produse şi servicii demne de încredere”, a punctat Andy Purdy.

De asemenea, Bob Xie consideră că sistemul şi centrele de verificare interne ale Huawei duc la îmbunătăţirea produselor pe care compania le dezvoltă şi construiesc relaţii mai puternice cu consumatorii.

„Practic, avem un sistem de cybersecurity independent, care poate duce până la capăt toate verificările, pentru toată compania. Toate aceste centre sunt obligate să facă raportări către un centru global de securitate cibernetică, iar dacă acesta din urmă identifică erori, poate opri produsul să ajungă pe piaţă şi poate găsi soluţii.”