Arval: Companiile mari au continuat să închirieze flote în regim de leasing operaţional, în timp ce jucătorii mai mici au fost mai afectaţi. „Unii dintre furnizorii de maşini au înregistrat întârzieri în livrările de maşini contractate anterior, datorită închiderii unora dintre fabrici“

Autor: Bogdan Alecu 27.05.2020

Businessul companiilor de leasing operaţional a fost influenţat negativ de pandemia de coronavirus, în special în perioada stării de urgenţă, când majo­ritatea angajaţilor au lucrat de acasă.

„O parte a clienţilor au fost afectaţi financiar de redu­ce­rea activităţii şi/sau în­târzierea  în­ca­sărilor şi au apelat şi la furnizorii de ser­vicii de leasing pentru identificarea de soluţii în baza cărora să poată obţi­ne o reducere tem­po­rară a plăţilor astfel încât să reducă presiunea pe cash-flow. Însă specificul tran­zac­ţiilor de lea­sing operaţional im­plică ca furnizorul să înregis­treze cos­turi pe întreaga durată con­trac­tuală, inclusiv dacă maşina nu ar fi folosită deloc. De exemplu serviciile de asigurări, impozitele etc., precum şi costu­rile aferente depre­cie­rii şi finanţării maşinilor. Soluţiile pro­puse clienţilor noştri le-au permis să poată păstra maşi­nile, însă să bene­ficieze de rate mai reduse aferente utilizării mai scăzute din această perioada. Pe de altă parte, unii dintre furnizorii de maşini au înregistrat întâr­zieri în livrările de maşini contractate anterior, datorită închiderii unora dintre fabrici“, a explicat Robert Maftei, director comercial la Arval, una dintre cele mai mari companii de leasing operaţional de pe piaţa locală.

El explică faptul că măsurile de distanţare socială au avut un efect mixt în piaţă. Pe de-o parte s-a remarcat o reducere temporară a volumului de servicii solictate de clienţi precum revizii, reparaţii, accidente, înlocuiri de anvelope, precum şi provocări datorită faptului că şi unii dintre furnizori şi-au redus activitatea, însă el subliniază faptul că acum nevoia de servicii de leasing a revenit la normal.