Arval: Companiile mari au continuat să închirieze flote în regim de leasing operaţional, în timp ce jucătorii mai mici au fost mai afectaţi. „Unii dintre furnizorii de maşini au înregistrat întârzieri în livrările de maşini contractate anterior, datorită închiderii unora dintre fabrici“
Businessul companiilor de leasing operaţional a fost influenţat negativ de pandemia de coronavirus, în special în perioada stării de urgenţă, când majoritatea angajaţilor au lucrat de acasă.
„O parte a clienţilor au fost afectaţi financiar de reducerea activităţii şi/sau întârzierea încasărilor şi au apelat şi la furnizorii de servicii de leasing pentru identificarea de soluţii în baza cărora să poată obţine o reducere temporară a plăţilor astfel încât să reducă presiunea pe cash-flow. Însă specificul tranzacţiilor de leasing operaţional implică ca furnizorul să înregistreze costuri pe întreaga durată contractuală, inclusiv dacă maşina nu ar fi folosită deloc. De exemplu serviciile de asigurări, impozitele etc., precum şi costurile aferente deprecierii şi finanţării maşinilor. Soluţiile propuse clienţilor noştri le-au permis să poată păstra maşinile, însă să beneficieze de rate mai reduse aferente utilizării mai scăzute din această perioada. Pe de altă parte, unii dintre furnizorii de maşini au înregistrat întârzieri în livrările de maşini contractate anterior, datorită închiderii unora dintre fabrici“, a explicat Robert Maftei, director comercial la Arval, una dintre cele mai mari companii de leasing operaţional de pe piaţa locală.
El explică faptul că măsurile de distanţare socială au avut un efect mixt în piaţă. Pe de-o parte s-a remarcat o reducere temporară a volumului de servicii solictate de clienţi precum revizii, reparaţii, accidente, înlocuiri de anvelope, precum şi provocări datorită faptului că şi unii dintre furnizori şi-au redus activitatea, însă el subliniază faptul că acum nevoia de servicii de leasing a revenit la normal.