Bosch ajunge tot mai aproape de pragul de 500 mil. euro afaceri în România

Autor: Bogdan Alecu 27.05.2020

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, şi-a încheiat anul fiscal 2019 în România cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creştere de 18 de procente faţă de anul precedent.

„Bosch a înregistrat o creştere puternică în 2019, iar compania şi-a continuat planurile de investiţii şi extindere în România, urmând o strategie centrată pe tehnologie şi inovaţie”, a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul grupului Bosch din România.

Pe de altă parte, în 2019 Bosch a anunţat amânarea investiţiei de la Simeria într-o nouă fabrică de maşini de spălat din motive de piaţă.

 

 



Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, şi-a încheiat anul fiscal 2019 în România cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creştere de 18 de procente faţă de anul precedent.

„Bosch a înregistrat o creştere puternică în 2019, iar compania şi-a continuat planurile de investiţii şi extindere în România, urmând o strategie centrată pe tehnologie şi inovaţie”, a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul grupului Bosch din România.

Pe de altă parte, în 2019 Bosch a anunţat amânarea investiţiei de la Simeria într-o nouă fabrică de maşini de spălat din motive de piaţă.

„În pofida economiei globale slabe şi a scăderii producţiei în sectorul auto, grupul Bosch a înregistrat o evoluţie pozitivă în România, în toate sectoarele de activitate, la începutul anului 2020. Cu toate acestea, din cauza crizei economice la nivel mondial generată de pandemia Covid-19, anul acesta este unul atipic chiar şi pentru Bosch. Având în vedere numeroasele variabile, nu putem oferi o prognoză pentru anul 2020 în ansamblu”, a adăugat Boldijar.

. Compania a pus în aplicare măsuri pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi în manieră corespunzătoare împotriva infecţiei cu coronavirus. Pregătirile pentru intensificarea activităţii sunt coordonate sub auspiciile unei strânse colaborări între companie, clienţi, furnizori, autorităţi şi reprezentanţii angajaţilor.

În 2019, numărul de angajaţi în cadrul Bosch România a fost de peste 8.000.

Bosch a investit aproximativ 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) în România, în 2019, în principal în dezvoltarea uzinelor sale de producţie din cadrul diviziei Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, precum şi în domeniul cercetării şi dezvoltării, în Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 2019 a fost un an de creştere semnificativă pentru fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj, care şi-a extins cu succes capacităţile de producţie şi depozitare, precum şi portofoliul de produse şi a inaugurat a doua sa unitate de producţie. Valoarea investiţiilor se ridică la 40 de milioane de euro. La Cluj, Bosch fabrică produse de ultimă generaţie, oferind un portofoliu bogat, echilibrat şi competitiv de unităţi electronice de comandă dedicate creşterii siguranţei în trafic şi confortului la conducere, livrând, din 2014, peste 200 de milioane de unităţi electronice de comandă clienţilor săi internaţionali .

Mai mult, unitatea de producţie Bosch din Blaj s-a dezvoltat în 2019, atât din punct de vedere al producţiei, cât şi al infrastructurii. Datorită cererii mari din partea clienţilor, compania şi-a mărit capacitatea de producţie pentru componente auto de înaltă calitate, precum solenoizi şi module electronice. De asemenea, Fabrica Bosch din Blaj a început producţia pentru un nou senzor, senzorul de particule EGS-PM. În plus, Bosch a inaugurat în 2019 o nouă clădire de birouri şi laboratoare care găzduiesc aproximativ 250 de angajaţi. Tot anul trecut, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi. Unitatea de producţie Bosch din Blaj urmează filosofia lifelong learning a grupului Bosch, motiv pentru care, la Blaj, la începutul anului 2019 a fost inaugurat un nou centru de instruire Bosch. Ca o recunoaştere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj a devenit unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru senzori de detonaţie, începând cu anul 2020.

Continuarea extinderii activităţilor de cercetare şi dezvoltare în România

Din 2013, Bosch desfăşoară cu succes activităţi de cercetare şi dezvoltare în România. Locaţia de R&D a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. Tânăr şi dinamic, Centrul de Inginerie Cluj este locul în care inginerii talentaţi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă generaţie, precum conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată şi Internetul lucrurilor. În prezent, aproximativ 800 de angajaţi lucrează în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Inaugurarea oficială a noului sediu al Centrului de Inginerie Cluj este planificată pentru acest an. Noua clădire de birouri de ultimă generaţie va sprijini extinderea Centrului de Inginerie în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.

În sectorul Soluţii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat o creştere de două cifre în 2019. Reţeaua de parteneri auto Bosch a numărat peste 400 de service-uri auto în România în anul precedent. În sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie, divizia Termotehnică s-a concentrat în principal pe reînnoirea şi extinderea portofoliului de produse prin adăugarea de noi centrale murale în condensare şi lansarea, în premieră pe piaţa românească, a unei linii proprii de soluţii de climatizare. Vânzările diviziei Bosch Tehnologie pentru construcţii au continuat tendinţa ascendentă din ultimii trei ani, înregistrând o creştere de două cifre în 2019, reprezentată în principal de soluţii integrate şi complexe. În acest an, divizia Tehnologie pentru construcţii împlineşte 100 de ani de la înfiinţare şi are în plan lansarea de noi produse şi soluţii pe piaţa europeană şi românească, precum platforma de securitate INTEOX. În Timişoara, Bosch Service Solutions oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 18 limbi. În 2019, această activitate a înregistrat o creştere de două cifre. În 2020, Bosch Service Solutions se va concentra pe servicii specializate, cum ar fi servicii de controlling şi soluţii software. Compania livrează soluţii software adaptate care răspund nevoilor clienţilor săi, alocând timpul şi resursele necesare înţelegerii aspectelor delicate şi problemelor cu care aceştia se confruntă în activităţile lor zilnice, oferind astfel soluţii centrate pe maparea şi optimizarea proceselor. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a avut, de asemenea, o performanţă bună în 2019. Divizia Scule electrice a înregistrat o creştere puternică de două cifre în segmentul de scule profesionale şi telemetre, care au obţinut o cotă de piaţă relevantă. Totodată, anul trecut divizia Bosch a lansat pe piaţa din România sistemul X-LOCK, o inovaţie Bosch Scule electrice. În plus, BSH Electrocasnice a continuat, de asemenea, tendinţa din ultimii ani, reuşind o creştere de două cifre, depăşind concurenţa pe piaţa de electrocasnice mari şi mici şi consolidându-şi poziţia. În 2019, BSH a sărbătorit 20 de ani de la intrarea pe piaţa locală şi 4.800.000 de electrocasnice vândute. Pentru 2020, compania se pregăteşte să lanseze pe piaţa românească marca de electrocasnice de lux Gaggenau, precum şi o linie de produse Bosch care include maşini de spălat vase, congelatoare XXL şi electrocasnice noi pentru  bucătărie cu cântar încorporat. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat o dezvoltare pozitivă şi în 2019. Divizia Rexroth a urmat strategia duală Bosch în dezvoltarea şi promovarea Industriei 4.0, implementând soluţii industriale conectate în propriile unităţi de producţie pentru a spori eficienţa în derularea de proiecte pentru industria locală.

Bosch investeşte în educaţie, reiterând angajamentul pe termen lung faţă de sistemul educaţional din România, dezvoltând constant programe care susţin relaţia dintre educaţie şi mediul de afaceri. Aproximativ 1.000 de studenţi au participat anul trecut la programe specifice în sediile Bosch din România. În 2019, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj împreună cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au lansat un nou program de masterat intitulat „Sisteme de management şi control ale vehiculelor”. În plus, Bosch rămâne un partener de încredere al şcolilor locale în proiectele de învăţământ dual. Din anul 2013, compania a sprijinit peste 340 de elevi de liceu care au făcut primul pas către o carieră în industria auto, urmând stagii de pregătire practică în domenii specifice în cadrul unităţilor de producţie Bosch din Blaj şi Cluj.