Radu Ciocoiu, Raiffeisen: Situaţia economică din timpul crizei generată de pandemia de COVID-19 a scos la suprafaţă limitarea lanţurilor logistice la nivel local şi regional

Autor: Cristina Bellu 28.05.2020

Odată cu instalarea crizei generată de pandemia de COVID-19, companiile din România au traversat o perioada de constrangeri, mai ales pe partea de flux de numerar, a spus Radu Ciocoiu, director executiv corporaţii medii la Raiffeisen Bank , în cadrul videoconferinţei Branduri româneşti pentru revenirea economiei organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

El consideră că situaţia economică din timpul crizei generată de pandemia de COVID-19 a scos la suprafaţă limitarea lanţurilor logistice la nivel local şi regional.

Alte declaraţii:

♦ Feedback-ul primit din tara a fost de a intelege ce se intampla pe fiecare sector de activitate, care au fost lipsurile cu care s-au confruntat companiile şi cum să adaptăm mai bine produsele astfel încât să putem să le ajutăm.

♦ Regandirea lanturilor de valoare – mediul antreprenorial este mult mai matur faţă de criza anterioară, discuţiile au fost mai uşor de aliniat in contextul actual.

♦ Sunt finantari pe care le-am acordat in perioada asta. Am sustinut lanturi de farmacii pentru a se extinde in mediul rural, clinici medicale care au avut nevoie de finanţări pe termen scurt. La producţia de legume am continuat cu finanţări pentru producţia de roşii. De asemenea am venit cu finanţare pe zona de transportatori.

♦ Susţinerea producătorilor din România este un aspect strategic pentru Raiffeisen. În acelaşi timp, ne concentram pe sustenabilitatea afacerilor partenerilor noştri.

♦ Multe dintre procese au fost accelerate de situaţia de criză. Este o dovadă a a maturităţii mediului antreprenorial. Inclusiv in sectorul bancar digitalizarea s-a intensificat foarte mult în ultimele două luni.

♦ Brandul în sine este o promisiune faţă de toţi jucătorii şi este foarte important în contextul actual, când înţelegem legătura între promisiune şi experienţă.

♦ Experienţa cumulată cu reputatia, poate fi o reţetă importanta pentru un brand în a depăşi mai uşor o perioadă de criză.