Afaceri de la zero. Diana Brătilă realizează aranjamente florale din plante sau licheni într-un atelier din Sibiu şi îşi propune să deschidă o florărie cu produse personalizate

Autor: Florentina Niţu 29.05.2020

Un tablou cu licheni costă 350 de lei, iar durata de realizare a acestuia este de 6-7 ore.

Diana Brătilă s-a specializat în geografia turismului, însă şi-a schimbat traiectoria pro­fe­sio­nală vara trecută, când a pri­mit un aranjament cu flori, care i-a stârnit interesul şi crea­ti­vi­ta­tea, astfel că a pus bazele propriului busi­ness cu aranjamente florale din plante sucu­lente sau licheni, sub brandul Semperviva.

„Povestea Semperviva a început vara trecută, când prietenul meu mi-a cumpărat un aranjament cu flori suculente specia Sempervivum şi de acolo am făcut un joc de cuvinte şi am creat Semperviva, numele micului meu business pe care încerc să-l cresc uşor, uşor“, spune Diana Brătilă.

Primele aranjamente le-a făcut chiar din aranjamentul mare primit, propor­ţio­nându-l în ghivece colorate şi găleţi, cu scop pur decorativ pentru grădina proprie, fără a se gândi o clipă că acestea pot fi comercializate, până într-o zi când cineva a întrebat-o cât costă un astfel de aranjament, iar atunci s-a născut ideea de a transforma pasiunea în afacere.

„Acel moment m-a impulsionat să cresc cultura de plante, pe care o aveam la Braşov, unde a pornit businessul, iar de trei luni m-am mutat la Sibiu. (...) Plantele suculente sunt de exterior şi de interior, spre exemplu, Sempervivum este o plantă de exterior, iar Echeveria este o plantă de interior. Ele rezistă la frig, se înmulţesc şi se vindecă repede“, explică Diana Brătilă.

Ea realizează copăcei din licheni, ta­blouri, decoraţiuni interioare sau aranja­men­te florale din licheni sau plante suculente, materii prime ce le cumpără din sere sau magazine specializate, nu de pe internet. „Pot să fac maximum două tablouri cu licheni de 40/55 cm, deoarece fiecare necesită 6-7 ore de muncă, dar îmi place ce fac şi nu simt cum trece timpul.“

Un astfel de tablou costă 350 de lei, iar un copăcel din licheni de 20 cm costă 40 de lei. Clienţii săi, spune antreprenoarea, sunt per­soa­ne creative, iubi­toare de artă, de natură, care sunt atente la latura ecologică şi, în general, sunt persoane născute după 1970.

„Cea mai bună lună ca vânzări a fost martie, atunci a fost un boom, pentru că am vândut multe mărţişoare cu licheni şi aranjamente florale. Apoi, în perioada aceasta cu coronavirusul, am vândut cel mai bine copăcei, tablouri cu licheni şi decoraţiuni pentru pereţi. Aranjamentele din licheni au adus natura mai aproape de oamenii care au stat acasă“.

Produsele sunt comercializate în prezent pe reţelele de socializare Facebook şi Insta­gram, iar următorul pas, spune fondatoarea Semperviva, ar fi să colaboreze cu florării sau centre de evenimente şi cu terase pentru lărgirea paletei de clienţi. „Acum, nu vreau câştig mulţi bani, ci notorietate.“

Visul antreprenoarei este să aibă propria florărie, mai exact un gift shop, unde să ofere produse şi servicii bazate dorinţele clienţilor, lucruri personalizate, cu buget flexibil.

„Oricât de optimistă aş fi, nu văd gift shop-ul deschis în 2020. Acum o să mă concentrez pe ce simt că pot să fac. Nu m-am gândit niciodată că aş putea să fiu antreprenor, acum doi ani mă gândeam că o să am un job de 6-8 ore“, a afirmat Diana Brătilă.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.