Cum şi-au adaptat companiile procesele de HR în timp de pandemie: „S-a implementat folosirea semnăturii electronice din primul moment şi s-au redus comunicările pe hârtie. „A fost o perioadă cu volum foarte mare de lucru având în vedere modificările care au avut loc şi măsurile care au fost luate pentru a eficientiza şi chiar pentru a salva unele companii şi locurile de muncă“

Autor: Ramona Cornea 06.06.2020

În această perioadă, companiile au fost nevoite să implementeze telemunca într-un timp foarte scurt şi să îşi adapteze procesele de resurse umane şi cele din cadrul legal într-un ritm foarte rapid.

Pentru a-şi adapta procesele de HR la munca de acasă, companiile au folosit metode precum implementarea semnă­turii electronice şi reducerea comunică­rilor pe hârtie.

„Unele companii aveau imple­mentate deja sisteme care per­miteau lucrul din alte locuri, eficient şi în siguranţă. Aici nu s-a pierdut din efi­cienţă şi ne-am adaptat cu uşurinţă. S-a imple­mentat fo­losirea semnă­turii electronice din primul moment şi s-au redus comunicările pe hârtie, şedinţele de lucru s-au ţinut prin mijloace electro­nice de comunicare la distanţă“, a declarat pentru ZF Alina Alexe, avocat specializat în dreptul muncii.