Digitalizarea accelerată în educaţie trebuie începută de la dialogul dintre stat şi privat, unde companiile pot aduce soluţii tehnologice, iar guvernul le poate aşeza în strategii

Autor: Alex Ciutacu 07.06.2020

Pentru a menţine un ritm accelerat de digitalizare în procesul edu­caţional, actorii statului trebuie să stea la masă cu jucătorii din mediul privat pentru a face schimb de idei inovatoare şi soluţii tehnologice care să asigure o evoluţie concomitentă şi sincronizată în România, au apreciat mai mulţi reprezentanţi ai ambelor părţi care participă în mod activ la sistemul educaţional, în cadrul videoconferinţei ZF #Teamswork, organizate de ZF în pareneriat cu Microsoft.

„Mă bucur că Ministerul Educaţiei evidenţiază necesitatea unei consultări între public şi privat. Cred că este important să ne ascultăm unii pe alţii. Să vedem care sunt problemele din sistem, ce îşi doreşte sistemul educaţional, universitar, preuniversitar, ce obiective îşi doresc să atingă şi după ce înţelegem foarte bine aceste lucruri să vedem în ce mod putem ajuta. E valabil şi reciprioc, şi noi, companiile de tehnologie, putem veni cu idei inovatoare, putem prezenta soluţii tehnologice care nu sunt atât de cunoscute şi care ar putea ajuta la identificarea unor noi strategii, noi tactici“, a explicat Marilena Ionaşcu, education director, Microsoft România, în timpul evenimentului online.