Studiu: Opt din zece copii intră în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, iar 1 din 4 copii cu vârsta între 4 şi 18 ani, din mediul urban, deţine o consolă de jocuri.

Autor: Roxana Rosu 04.06.2020

Opt din zece copii din România intră în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, iar până la 18 ani ajung să să cunoască şi să folosească mai bine decât părinţii lor Internetul şi telefoanele, arată un studiu realizat de Starcom România în primul trimestru al acestui an.

În timp ce categoria de vârstă 0-3 ani copiii intră în contact cu smartphone-ul cel mai des prin intermediul părinţilor (78%), posesia şi utilizarea tabletelor creşte odată cu intrarea la grădiniţă, iar din gimnaziu copiii încep să utilizeze un laptop sau computer personal.  

Unu din patru copii cu vârsta cuprinsă între 4 şi 18 ani, din mediul urban, deţine în prezent o consolă de jocuri.

“Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce priveşte activităţile de recreere între generaţii, în prezent putem vorbi de un val de generaţii mult mai avansate şi mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viaţă, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască şi să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinţi. Tehnologia este un fenomen care creşte semnificativ de la an la an şi a cărei evoluţie o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă şi segmente de consumatori. Se poate observa o tendinţă tot mai accentuată de digitalizare şi tehnologizare a activităţilor zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.