Radiografia pieţei de health & fitness din România. Peste 800.000 de români sunt membri ai unei săli de sport, pe o piaţă de 250 mil. euro. Creşterea puterii de cumpărare a majorat piaţa cu 45% în patru ani, cel mai rapid avans din Europa

Autor: Cristina Roşca 05.06.2020

Sălile de fitness se vor redeschide pe 15 iunie, dar cu anumite condiţii menite să asigure distanţarea socială. De aproape trei luni sălile de fitness sunt închise, însă pe durata stării de urgenţă, unii dintre instructorii şi antrenorii cluburilor au venit cu alternative digitale, respectiv ore ţinute online.

Românii cheltuie anual 250 mil. euro pe abona­men­te la sălile de sport şi fitness, o sumă de patru ori mai mică decât în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune şi totodată o ţară cu o populaţie de două ori mai mare. Astfel, cheltuiala medie per capita este dublă, dacă se ia în calcul populaţia totală a fiecărei ţări.

De departe cea mai dezvoltată piaţa de profil este însă cea din Germania, o ţară cu peste 80 de milioane de locuitori, unde valoa­rea pieţei de fitness este de 5,3 mld. euro, de peste 21 de ori mai mare decât în România.