Pandemia de COVID-19 a generat un boom de apariţii în zona platformelor online cu legume şi fructe. „A fost un val în care s-au înfiinţat o mulţime de platforme cu produse agro-alimentare. Aşa cum ne-am gândit noi, s-au gândit mulţi. Câţi vom rezista depinde de evoluţia cererii“

Autor: Florentina Niţu 05.06.2020

Legume verzi, Legume de la producători, Organika, Fermierbun.ro sunt doar câteva platforme online din zona de produse proaspete care ajung zi de zi la uşa clienţilor din Capitală. „Miercuri livrăm în sectoarele 4, 5 şi 6 şi în Popeşti-Leordeni, iar sâmbătă livrăm în sectoarele 1, 2 şi 3.“

Pandemia de COVID-19 a trezit în manageri, corporatişti, artişti sau persoane care aveau o ocupaţie liberală spiritul antreprenorial, din nevoia proprie sau din nevoia unor oameni apropiaţi de a vinde şi a consuma produse agro-alimentare româneşti. Astfel, pe Facebook sau Instagram, principalale reţele de socializare accesate de potenţialii clienţi, au luat naştere foarte multe platforme sau mici afaceri de familie cu produse agro-alimentare.

„Totul a început în luna martie, în perioada de carantină, ca o soluţie la faptul că nu mai puteam accesa pieţele publice şi ne-am mutat online. Am plecat de la zero, fără plan de business sau listă de preţuri şi primii clienţi au fost prietenii noştri din Bucureşti. Părinţii mei fac asta de peste 30 de ani, au experienţă şi folosesc metode tradiţionale de cultivare, iar acest lucru ne-a diferenţiat de concurenţă“, povesteşte Corina Matu, fon­datoarea Legume Verzi.