Cum va funcţiona registrul de evidenţă a clienţilor şi ce date vor fi colectate: „Este vorba despre registrul obişnuit de rezervări al unui restaurant. Singura diferenţă este că acum ţinerea registrului nu mai rămâne la latitudinea restaurantului“

Autor: Ramona Cornea 08.06.2020

„Dacă restaurantul intenţionează să prelucreze datele în scop de marketing direct, atunci va trebui să ceară clientului consimţământul explicit în acest scop.“

Patronii de terase sunt obligaţi să aibă un registru de evidenţă a rezervării clienţilor pentru ca aceştia din urmă să poată fi contactaţi în cazul apariţiei unor cazuri de coronavirus. Astfel, cei care vor să meargă la terase în perioada aceasta trebuie să facă o rezervare şi să îşi lase  numele şi numărul de telefon, pentru a putea fi contactaţi în cazul apariţiei unor cazuri de coronavirus. 

Andreea Vlănţoiu, avocat specia­lizat în GDPR (Regulamentul General de Protecţia Datelor), afirmă că un astfel de registru era ţinut de localuri şi înainte de pandemia de COVID-19.

„Este vorba despre registrul obişnuit de rezervări al unui restaurant. Singura diferenţă este că acum ţinerea registrului nu mai rămâne la latitudinea restau­rantului, institui­rea lui devenind obliga­torie ca urmare a Ordinului comun al Ministerul Sănătăţii, Ministerului Econo­miei şi ANSVSA. În ordin se specifică că rezervarea se face pentru a se evita aglomerările la in­trarea în unitate. Scopul regis­trului este, în schimb, altul: să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul clienţilor unităţii de alimentaţie“, a spus Andreea Vlănţoiu pentru ZF.