Marilena Ionaşcu, Microsoft: Este necesară o analiză, dacă nu ar fi mai bine ca o şcoală să aleagă cel mult două platforme IT pe care să le utilizeze profesorii şi elevii

Autor: Alex Ciutacu 08.06.2020

„Este foarte dificil ca la fiecare materie copilul şi părintele să utilizeze o altă tehnologie. Inclusiv pentru profesori e dificil.“

Ministerul Educaţiei şi Cercetării ar trebui să realizeze alături de ceilalţi actori din sistemul educa­ţional o analiză privind numărul maxim de platforme de IT pe care ar trebui să le utilizeze fiecare şcoală pentru a derula un proces de predare cât mai eficient.

„Un ultim punct pe care cred că este important să ni-l însuşim este că descentralizarea are limitele ei. Total de acord că nu trăim în era în care o singură soluţie, un singur furnizor are răspunsul la toate. Au apus acele vremuri, dar trebuie să vedem în ce măsură ar fi mai benefic pentru o şcoală să aleagă una, maximum două soluţii pe care să le implementeze la nivelul şcolii. Nu vorbesc doar din experienţă, ci şi din feedbackul primit. Este foarte dificil ca la fiecare materie copilul şi părintele să utilizeze o altă tehnologie. Inclusiv pentru profesori e dificil pentru că au nevoie de această pregătire şi dacă la nivelul unei şcoli sunt o persoană, două, trei care oferă asistenţă, e mai uşor cu două, trei plaforme decât mai multe“, a declarat Marilena Ionaşcu, education director în cadrul subsidiarei locale a Microsoft, în cadrul videoconferinţei ZF TeamsWork.