Afaceri de la zero. Mihaela Ciobănescu, fostă angajată în administraţia publică, produce bijuterii prin imprimare 3D, într-un atelier din Tulcea, după o investiţie de 70.000 de euro

Autor: Florentina Niţu 08.06.2020

„Pentru următorii cinci ani, proiectăm dezvoltarea businessului la nivel naţional, fie prin magazine fizice, fie în sistem de franciză.“

Mihaela Ciobănescu a lucrat timp de mai mulţi ani în ad­ministraţia publică din România, iar în 2013 a ho­tă­rât să urmeze un master în domeniul antreprenoriatului în Franţa. Pasio­nată de bijuterii şi stimulată de fon­durile europene oferite prin programul Smart-Up Diaspora, în 2018 a revenit la Tulcea, oraşul său natal, şi a creat brandul de biju­terii din aur Lajus, cu o investiţie de 71.000 de euro.

„Aici am început iniţial realizarea bijute­ri­ilor arhitecturale, axându-ne ulterior şi pe bi­ju­te­riile cu diamante, care necesită exper­tiză elaborată, motiv pentru care serviciul de calitate al atelierului este asi­gurat de un bi­jutier francez cu experienţă“, poves­teşte Mihaela Ciobănescu, fon­da­toarea bran­dului Lajus, operat de com­pania Roma­nesque Jewelry.

Antreprenoarea a adău­gat că şi-a dorit o in­fu­zie din in­dustria fran­ceză de biju­te­rie, de­oarece Franţa este recu­nos­cută  pentru acel „savoir-faire“ mi­lenar. Bijuteriile sunt desenate la Paris. Totodată, a „importat“ teh­nologia şi arta franţuzească pentru ca fiecare căsătorie/ eveniment să înceapă cu  o bijuterie unică.

„Am pus în mişcare un model economic, competitiv, deoarece vindem exclusiv online şi astfel am redus considerabil costurile“.

Echipa companiei este formată din şase persoane. Spre exemplu, o colecţie de 20 de inele cu diamante este gândită la Paris şi are în spate o muncă de două luni pentru realizarea desenelor, retu­şu­rilor, precum şi a fişelor tehnice, necesare pentru proiectarea 3D în atelier. 

„Practic din momentul plasării co­menzii reuşim să o onorăm în medie în 25 de zile lucrătoare.“

În prezent, bijuteriile sunt comercializate prin intermediul propriului site al companiei, dar fondatoarea spune că are în ve­de­re o colaborare cu un magazin fizic de bijuterii din România pentru expunerea unei colecţii.

„Acum, mă împart între România şi Franţa, în­cercând o deschidere a vânzărilor că­tre inter­na­ţional. Primii clienţi au fost cum­pă­rători din Franţa, care au apreciat un stil si­mi­lar cu cel din magazinele din ţara lor, însă la un preţ mult mai rezonabil pentru ace­eaşi cali­ta­te a diamantului. Eu deţin o biju­terie şi în Franţa, Maison de Gemmes Vendome, iar acest lucru a dat siguranţă pro­cesului de pro­duc­ţie şi de vânzare“, a explicat antreprenoarea.

În contextul actual, al pandemiei de COVID-19, compania s-a adaptat şi la posi­bilitatea clienţilor de a încerca inelul dorit sub forma unei matriţe şi de a-i aduce, înainte de achiziţionare, modificări în funcţie de pro­pria viziune. „Acest lucru se poate realiza cu ajutorul unei imprimante 3D, care va pro­duce o copie a inelului cu o montură din pia­tră falsă. Astfel, clientul are ocazia de a vedea şi încerca modelul comandat.“

În ceea ce priveşte inelele de logodnă, an­tre­prenoarea îşi propune să evoce ideea de uniu­ne, de legături, de noduri, o latură regală prin inspiraţii renascentiste (motive baroce). Pentru verighete, s-a orientat pe geometrie şi pe linii curbe. „Clienţii nostri sunt persoane de 25-55 de ani, persoane cultivate şi exigente, care au premisele necesare de a înţelege valoa­rea unui produs şi care îşi doresc indivi­dua­li­tate, ţi­nând cont că o căsătorie o proiectăm a fi pen­tru totdeauna“, a precizat antreprenoarea.

Mihaela Ciobănescu anticipează venituri de câteva sute de mii de euro pentru 2020, mai mici decât cele bugetate la începutul anului, din cauza coronavirusului. Ea a menionat însă că libertatea de a crea, de a face funcţional un brand, de a fi alături de mii de cupluri care se căsătoresc şi îşi împărtăşesc dragostea, depăşeşc latura financiară. „Experienţa dobandită în Franţa ca antreprenor mă ajută să cuantific şi să cresc această afacere.“

„Pentru următorii cinci ani, proiectăm dezvoltarea businessului la nivel naţional, fie prin magazine fizice, fie în sistem de franciză. Deocamdată calculăm şi sperăm să ajungem şi la primul millon de euro şi să avem un loc semnificativ pe piaţa de bijuterii din România“, a încheiat fondatoarea brandului de bijuterii Lajus.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.