Investiţii în plină pandemie: Inditex – compania care deţine brandurile Zara, Massimo Dutti şi Bershka – plănuieşte să investească 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările din mediul online

Autor: Eduard Ivanovici 10.06.2020

Pe măsură ce pandemia continuă să afecteze retailerii de îmbrăcăminte, Inditex plănuieşte să investească până la 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările brandurilor Zara şi Bershka în mediul online şi pentru a extinde spaţiul din magazine, potrivit Bloomberg.

Retailerul spaniol, care mai deţine brandurile Massimo Dutti şi Stradivarius, îşi propune ca peste 25% din totalul vânzărilor să vină din mediul virtual până în 2022, după ce vânzările online au redus semnificativ declinul de 44% din primele trei luni ale anului. Acţiunile companiei au scăzut cu aproape 20% anul acesta.

Din cauza restricţiilor impuse de coronavirus, au fost închise aproape 90% din magazinele Inditex, retailerul plănuind în prezent să câştige teren în faţa rivalilor şi să obţină o cotă de piaţă mai mare în lumea post-carantină.

Aproape 14% din vânzările companiei de anul trecut au venit din mediul virtual. În primul trimestru din 2020, vânzările online au înregistrat o creştere de 50%, însă veniturile au scăzut cu 51% în mai şi cu 34% în primele zile ale lunii iunie.