Daniel Gross, Penny Market: Suntem o companie cu origini germane, dar ne adaptăm local. Circa 60% din sortimentul permanent este „made in Romania“, iar 80% dintre furnizori sunt români

Autor: Cristina Roşca 11.06.2020

Retailerul activ pe formatul de discount are în România o reţea de peste 250 de magazine şi afaceri de circa 4 miliarde de lei lei în 2019.

Pandemia de Covid-19 a eviden­ţiat importanţa producă­torilor locali de alimente şi nevoia de dezvoltare a industriei de profil, fie că vorbim de fabrici de talie mare, fie de afaceri artizanale. Astfel, această criză generată de pandemie ar putea reprezenta pentru comerţul mondial o inversare a globalizării, dat fiind că odată cu criza sanitară au putut fi observate şi vulne­rabilităţile comerţului internaţional. Perioada postpandemie ar putea aduce schimbări radicale în consum, mai exact achiziţiile nu se vor mai baza atât de mult pe produsele aduse din import, ci pe cele realizate local. Acest trend deja e vizibil, iar retailerii se adaptează rapid.

„Observăm că din ce în ce mai mulţi clienţi preferă produsele locale şi susţin producătorii români. Momentan acestea sunt însă doar ipoteze pe care le vom putea confirma odată cu trecerea timpului şi acumularea de suficiente date care să ne furnizeze informaţii cu privire la eventualele schimbări de comportament“, spune Daniel Gross, director general al reţelei de magazine Penny Market.