Apocalipsa magazinelor fizice? La numai o zi după ce a anunţat investiţii de 3 miliarde de euro pentru a creşte vânzările online, Inditex, proprietarul Zara, anunţă că va închide cel puţin 1.000 de magazine până la finalul anului

Autor: Ştefan Stan 13.06.2020

Inditex plănuieşte să închidă 1.200 de magazine până în 2021, ca parte dintr-o nouă strategie care va integra magazinele fizice cu cele online, potrivit Marketwatch. Proprietarul Zara se luptă cu o pierdere trimestrială majoră, în condiţiile în care pandemia de coronavirus le-a afectat puternic vânzările. Potrivit Inditex, trendul de creştere pe partea de vânzări a reînceput în luna mai, odată cu măsurile de relaxare. 

Anunţul Inditex vine la numai o zi după ce grupul spaniol a spus că plănuieşte să investească până la 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările brandurilor Zara şi Bershka în mediul online şi pentru a extinde spaţiul din magazine.

Retailerul spaniol, care mai deţine brandurile Massimo Dutti şi Stradivarius, îşi propune ca peste 25% din totalul vânzărilor să vină din mediul virtual până în 2022, după ce vânzările online au redus semnificativ declinul de 44% din primele trei luni ale anului. Acţiunile companiei au scăzut cu aproape 20% anul acesta.

Inditex, cel mai mare grup de modă din lume, a raportat miercuri prima sa pierdere trimestrială, fiind afectat de pandemie, anunţă CNBC.

Compania a raportat o pierdere de 409 de milioane de euro în perioada februarie - aprilie, în comparaţie cu un profit net de 734 de milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2019. Pierderea a inclus un provizion de 308 de milioane de euro, pentru programul de optimizare a magazinelor, care va continua până în 2021, în ciuda pandemiei.

Vânzările au scăzut la 3,3 miliarde de euro, de la aproape 6 miliarde de euro în primul trimestru al anului trecut.

Pierderea a apărut în ciuda unei creşteri de 50% a vânzărilor online în primul trimestru şi a unei creşteri de 95% a vânzărilor online în aprilie. Inditex se aşteaptă ca vânzările online să reprezinte mai mult de 25% din vânzările sale totale până în 2022. La sfârşitul anului 2019, tranzacţiile online reprezentau 14% din vânzările nete.

La sfârşitul lunii aprilie, Inditex avea deschise 965 de magazine în 27 de ţări, dintr-un total de 7.469 de magazine (la sfârşitul anului 2019).

Inditex a spus că vânzările din luna mai au scăzut cu 51%.