Industria auto are viaţă grea: Producţia de maşini a scăzut cu 36% în primele cinci luni ale anului. Dacia a continuat declinul, în timp ce Ford rezistă, susţinut de Puma

Autor: Bogdan Alecu 11.06.2020

La nivelul lunii mai, producţia s-a ridica la aproape 29.400 de autoturisme, în scădere cu circa 40% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care atât Dacia cât şi Ford au reluat producţia în data de 4 mai, după circa două luni în care ambele uzine au fost oprite din cauza pandemiei.

Mai mult, din cauza pieţei europene în cădere liberă şi a noilor măsuri, Dacia a reluat în 4 mai producţia în 2 schimburi, iar Ford într-unul singur, în condiţiile în care ambele uzine produceau în trei schimburi.

Ulterior, atât Dacia cât şi Ford au majorat producţia, la trei, respectiv două schimburi, însă tot nu s-au atins volumele de dinainte de pandemie.

La nivelul primelor cinci luni ale anului volumele de producţie s-au diminuat cu 36% la ‪152.400‬ de unităţi, în scădere cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut.

Producţia Dacia a scăzut în acelaşi interval cu 44% la aproape 90.000 de unităţi, în timp ce Ford a urcat cu 5%, în contextul în care la finalul anului trecut la Craiova a intrat în producţie şi SUV-ul Puma, alături de EcoSport.