De’Longhi România, un business cu afaceri de 1,2 mld. lei: Am avut un prim trimestru foarte bun pentru business, însă în aprilie am resimţit impactul pandemiei. Producţia şi vânzările au scăzut, iar costurile au crescut

Autor: Cristina Roşca 20.06.2020

♦ Grupul italian De’Longhi este al doilea cel mai mare producător de electrocasnice din România, cu afaceri anuale de 1,2 mld. lei ♦ Compania realizează local espressoare de cafea şi blendere ♦ De la intrarea pe piaţă, acum mai puţin de un deceniu, producătorul a investit în România peste 500 mil. lei.

Grupul italian De’Longhi, o af­a­cere de familie cu o istorie de peste un secol, care a intrat pe piaţa locală în 2012 prin pre­luarea facilităţilor de pro­ducţie ale Nokia de la Cluj, a obţinut anul tre­cut afaceri de 1,2 mld. lei, cu 1,5% mai mici de­cât în 2018. Este primul an de prezenţă în Ro­mânia în care afacerile nu cresc, în ceilalţi ani avansând rapid, cu rate ce depăşeau 30-40%.

Încă din prima parte a lui 2019 oficialii com­paniei au anunţat că şi-au bugetat stag­na­rea businessului, vizând consolidarea după un 2018 intens, atât local, cât şi global. „După şap­te ani de mers cu 200 km pe oră, e OK să avem şi un an de consolidare“, spuneau ei atunci.

În ceea ce priveşte 2020 ei nu oferă cifre, însă reprezentanţii De’Longhi vorbesc despre impactul COVID-19 asupra businessului.