Unicornul românesc UiPath colaborează cu Druid, un producător de asistenţi virtuali inteligenţi, pentru a îmbunătăţi procesele de automatizare

Autor: Dorin Oancea 17.06.2020

UiPath va integra abilităţile conversaţionale ale chatboţilor Druid, în prima platformă de hiperautomatizare din lume, lansată recent de către UiPath, după semnarea unui acord între cele două companii cu origini româneşti. 

Prin tehnologia conversaţională Druid, prin chatboţi preconfiguraţi pe industrii, roluri şi procese, şi prin noi capacităţi de automatizare care sporesc productivitatea angajaţilor, UiPath oferă astăzi organizaţiilor o experienţă digitală de automatizare la nivel global, pentru a oferi clienţilor acces rapid la informaţii şi suport prin cele mai populare canale de comunicare.

Aplicaţiile de mesagerie au devenit platformele preferate de comunicare, cu peste 41 de milioane de mesaje trimise în fiecare minut. 68% dintre consumatori consideră că ele reprezintă cel mai convenabil mod de a sta în contact cu companiile, şi peste 50% dintre clienţi declară că preferă să cumpere produse prin intermediul chatboţilor. Drept răspuns, companiile îşi aliniază strategiile de comunicare.

În timp ce pandemia COVID-19 continuă să afecteze afacerile din întreaga lume, organizaţiile se confruntă cu provocări extreme, inclusiv nevoia crescută de suport pentru clienţi. De exemplu, OTP Bank România foloseşte o soluţie de automatizare care integrează atât abilităţile conversaţionale Druid, cât şi automatizări prin roboţi UiPath pentru a prelucra cererile de amânare a ratelor la împrumuturile bancare. Integrarea a permis băncii să reducă timpul de prelucrare a unei singure solicitări de la 10 minute la 20 de secunde şi să facă faţă creşterii cu 125% a numărului de apeluri primite de către agenţii centrelor de asistenţă clienţi, permiţându-i să proceseze de trei ori mai multe cereri de amânare cu acelaşi număr de angajaţi.

„Abilităţile conversaţionale alimentate cu tehnologie AI oferite de UiPath extind impactul platformelor tradiţionale de chatbots, transformându-le în aplicaţii enterprise pentru colectarea informaţiilor în timp real şi pentru executarea sarcinilor operaţionale”, declară Param Kahlon, Chief Product Officer la UiPath. „Deoarece aplicaţiile de ultimă generaţie se concentrează tot mai mult pe schimbul de informaţii, obiectivul nostru este de a facilita conexiunea dintre chatboţi şi aplicaţiile enterprise existente”

Combinând tehnologia conversaţională Druid cu platforma de hiperautomatizare dezvoltată de UiPath, organizaţiile pot automatiza procese de business complexe atât pentru utilizatori interni (angajaţi) cât şi pentru utilizatori externi (clienţi, parteneri sau furnizori). Mai precis, organizaţiile vor putea iniţia: conversaţii cu roboţii UiPath: Prin instruirea roboţilor să comunice bidirecţional cu chatboţii DRUID, oamenii sunt încurajaţi să interacţioneze cu roboţii folosind un limbaj natural, comun şi familiar. Procesele RPA pot fi declanşate direct prin intermediul chat-ului, ceea ce la rândul său creşte eficienţa operaţională; introducerea tehnologiei conversaţionale AI în serviciile de relaţii clienţi: Organizaţiile vor putea beneficia de Platforma UiPath şi de tehnologia conversaţională DRUID în toate industriile – cum ar fi servicii financiare, sănătate, comerţ, asigurări sau utilităţi – pentru a automatiza serviciile de relaţii clienţi, indiferent dacă se doresc implementări în cloud, în variantă hibridă sau în infrastructura clientului. Organizaţiile îşi pot încânta clienţii prin preluarea şi satisfacerea cerinţelor direct prin intermediul chatboţilor DRUID; creşterea productivităţii angajaţilor: Prin intermediul tehnologiei conversaţionale DRUID si a roboţilor UiPath, cererile de rutină sunt gestionate prin aplicaţii de mesagerie, eliberând agenţii umani pentru a răspunde solicitărilor complexe şi cu valoare adăugată mare. Astfel, nu doar că roboţii preiau activităţile repetitive şi consumatoare de timp pentru a reduce volumul de muncă al agenţilor, dar mai mult, agenţii sunt sprijiniţi de către roboţi pe tot parcursul activităţii. Roboţii UiPath caută singuri şi extrag informaţiile necesare din sistemele care deservesc activitatea agenţilor umani, pe care le transmit acestora în timp real, fără ca agenţii să mai caute prin multitudinea de aplicaţii interne.

Pentru a sprijini clienţii care doresc o soluţie conversaţională în relaţia cu roboţii deja angajaţi în automatizări, UiPath a semnat un parteneriat global prin care va revinde Druid clienţilor săi. Druid este o platformă proiectată pentru a dezvolta rapid chatboţi, alimentată de tehnologie AI, care dispune de un conector nativ cu platforma UiPath. Cu o tehnologie proprietară NLP pentru interpretarea limbajului natural şi colectarea de informaţii contextuale, Druid permite conversaţii în peste 40 de limbi, se integrează cu o multitudine de canale interne şi externe de comunicare şi oferă peste 300 de şabloane conversaţionale preconfigurate pe scenarii de business din diverse industrii şi roluri profesionale. Prin platforma sa deschisă, UiPath se poate integra şi cu alte soluţii de tip chatbot, oferind totodată posibilităţi de integrare cu soluţii pe care organizaţiile deja le utilizează.

“Este un pas natural ca roboţii să capete voce pentru a contribui la revoluţionarea productivităţii angajaţilor şi democratizarea accesului la informaţie” a spus Liviu Drăgan, CEO Druid. „Prin integrarea cu UiPath, elevăm experienţa utilizatorului final şi atenuăm povara cu care se confruntă forţa de muncă umană, cauzată de sarcinile repetitive.”

DRUID este o companie de tehnologie conversaţională AI care dezvoltă asistenţi virtuali inteligenţi pentru organizaţii de tip Enterprise. Druid are deja clienţi ca Banca Transilvania, Raiffeisen Leasing, BCR Leasing, BRD Finance, Alpha Bank, Idea Bank, Asirom, Groupama, Provident, ProTV, Carrefour, iStyle, Profi, ALTEX, Dacris, Fan Courier, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, Farmaciile Dona, Servier sau Librăriile Cărtureşti.

UiPath, producător de software evaluat anul trecut la 7 miliarde de dolari, este primul unicorn din România, companie care a lucrat pentru CIA sau marina americană. UiPath a beneficiat anul trecut de o rundă de finanţare în valoare de 568 milioane de dolari, care a oferit companiei, cu sediul din New York, evaluarea de mai multe miliarde de dolari. UiPath a fost recent recunoscută ca lider în topul Deloitte 2019 Technology Fast 500, un clasament al celor mai dinamice companii publice şi private de tehnologie din America de Nord şi numărul 3 în Forbes Cloud 100 din 2019.